Beginning Unity Editor Scripting: Create and Publish Your Game Tools

 

Dostępność:

Wysyłamy w 10 dni

Wysyłamy w 10 dni – to znaczy, że takiego produktu nie mamy na półce w magazynie i musimy go sprowadzić od naszych stałych dostawców. Czas deklarowany przez większość wydawców to w zależności od podanej dostępności 10, 14, 15 lub 21 dni roboczych. Może się zdarzyć, że produkt zostanie doręczony nam wcześniej i wtedy niezwłocznie nastąpi wysyłka Twojego zamówienia.

Zamówienia:0 - 99 PLN>99 PLNCzas dostawy:
Odbiór osobisty w księgarni 0 zł0 zł1 dzień roboczy
InPost Paczkomaty 24/7 (Płatność online)7.99 zł0 zł1-2 dni robocze
InPost Paczkomaty - Paczka w Weekend (Płatność online)16.99 zł0 zł1-2 dni robocze
Poczta Polska (Płatność online)12.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Poczta Polska (Płatność za pobraniem)13.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Kurier UPS (Płatność online)7.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Kurier UPS (Płatność za pobraniem)7.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Wysyłka zagranicznaSprawdź szczegóły >
240,90 zł
Learn about editor scripting in Unity, including different possible methods of editor customization to fit your custom game workflow or even to create assets that could be published on the Asset Store to earn a passive income. The knowledge of editor scripting, although rarely covered in books, gives a game developer insight into how things work in Unity under the hood, which you can leverage to create custom tools that empower your unique game idea.

This book starts with the very basics of editor scripting in Unity, such as using built-in attributes to customize your component’s editor and creating custom editors and windows with IMGUI and UI Toolkit. Next, we move to a general use case example by creating an object spawner EditorTool for the scene view. Later, we dive straight to in-depth stats and detailed case studies of two Unity assets: ProArray and Rhythm Game Starter. Here you’ll get more context on how editor scripting is used in published assets.

You will also learn how to set up a better workflow for editor scripting, asset publishing, maintenance, and iterative updates. You will leverage the power of modern web technology to build a documentation site with GitBook and DocFX. Finally, you will see some tips and tricks for automating asset versioning and changelogs.

What You Will Learn

Get started with Editor scripting in Unity
Work with advanced editor topics such as custom EditorWindows and EditorTool
Structure your C# code with namespaces and asmdef
Use IMGUI and UI Toolkit for creating editor GUIs
Master packaging and selling your own editor tools
Set up a better workflow for asset publishing, maintenance, and iterative updates
Who This Book Is For

Readers who want to learn about editor scripting to improve their game-development process and create tools for themselves. Moderate experience with C# and a fundamental knowledge of Unity is expected.


Napisz własną recenzję
Napisz recenzję o produkcie: Beginning Unity Editor Scripting: Create and Publish Your Game Tools
Twoja ocena
Ocena ogólna

Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.