Opinie o Nas

British Music

  • -13%

Dostępność:

Produkt niedostępny

Produkt niedostępny – produkt nie jest obecnie osiągalny u żadnego z naszych dostawców. Zawsze możliwy jest dodruk, wznowienie lub reedycja tytułu, o ile wydawca podejmie taką decyzję. Dzięki bieżącej aktualizacji naszej oferty planowana data ponownej sprzedaży takiego tytułu znajdzie się przy jego opisie.

Zamówienia: 0 - 69,99 PLN > 69,99 PLN Czas dostawy:
Odbiór osobisty w księgarni 0 zł 0 zł 1 dzień roboczy
InPost Paczkomaty 24/7 (Płatność online) 4.99 zł 0 zł 1-2 dni robocze
Poczta Polska (Płatność online) 12.99 zł 0 zł 3-5 dni roboczych
Poczta Polska (Płatność za pobraniem) 13.99 zł 0 zł 3-5 dni roboczych
Kurier UPS (Płatność online) 4.99 zł 0 zł 1 dzień roboczy
Kurier UPS (Płatność za pobraniem) 4.99 zł 0 zł 1 dzień roboczy
Paczka w RUCHU (Płatność online) 7.99 zł 0 zł 2-3 dni robocze
Wysyłka zagraniczna Sprawdź szczegóły >
218,00 zł 249,99 zł Oszczędzasz 31,99 zł
Charles Groves był wprawdzie zbyt młody, by poznać Elgara, Holsta i Deliusa osobiście, ale gdy dorastał, jako chórzysta w Katedrze Św. Pawła oraz uczeń szkoły katedralnej, były to najważniejsze nazwiska w muzyce brytyjskiej. I choć edukacja i temperament Grovesa pomogły mu poznać różnorodne obszary muzyki poważnej, dzieła brytyjskie pozostały dla niego na zawsze szalenie istotne. Z wieloma kompozytorami brytyjskimi pozostawał także w relacjach przyjacielskich i zawodowych. Jako student Royal College of Music grał na perkusji w „Hugh the Drover”. Fotografia, na której znalazł się razem z Vaughanem Williamsem, wisiała później dumnie w jego domu. Lubił być blisko kompozytorów i poczytywał sobie za przywilej znać ich i pracować z nimi osobiście.

W 1953 r. Groves dokonał prawykonania „II Symfonii” Malcolma Arnolda i blisko zaprzyjaźnił się z kompozytorem. Od tego czasu propagował twórczość kompozytora, a nawet walczył o jego IX Symfonię, która była początkowo lekceważona. Groves uważał, że jeśli Arnold coś zapisał w partyturze, to znaczy, że był do dokładnie zamierzony efekt. Było to wyrazem jego głębokiego szacunku dla pracy kompozytorów. I nie chodziło wyłącznie o uznanych twórców. Groves był także żywo zainteresowany muzyką młodej generacji i prawykonywał wczesne kompozycje przedstawicieli Manchester School – Alexandra Goehra, Petera Maxwella Daviesa i Harrisona Birtwistle’a. Młody Simon Rattle regularnie uczęszczał na koncerty Groves’a, gdy był on głównym dyrygentem Royal Liverpool Philharmonic Orchestra, i wspominał: „Jeśli pojawiał się jakiś interesujący nowy utwór, jak np. „Triumph of Time” Birtwistle’a, Charlie słyszał o nim, więcej – był on już zaplanowany na początek następnego sezonu”.

Tak było istotnie przez całe jego życie. W 1987 r. dyrygował premierą zamówienia Royal Liverpool Philharmonic Orchestra u 19-letniego Kennetha Hesketha. Gdy wziął RLPO w trasę koncertową do Niemiec i Szwajcarii w 1966 i 1968 r., i do Polski w 1970 r., i gdy w ostatniej dekadzie swego życia był zapraszany jako dyrygent gościnny przez orkiestry na całym świecie – zawsze prezentował muzykę brytyjską.
Charlesa Groves’a ceniono szczególnie jako interpretatora dzieł przeznaczonych na wielkie obsady. Po trasie koncertowej BBC Symphonic Orchestra w 1975 r., którą dzielił z Pierrem Boulezem (i w którą włączył dzieła Waltona, Deliusa, Tippetta i Brittena), poproszono go, aby dokonał japońskiego prawykonania „Mass of Life” Deliusa. Początkowo obawiał się poziomu japońskiej orkiestry, chóru i solistów, ale okazało się, że byli znakomici i że chór spędził dwa lata, przygotowując się do wykonania dzieła. Groves był także szczególnie wzruszony, gdy dyrygował „The Dream of Gerontius” w Düsseldorfie z chórem, który wykonywał to dzieło w 1901 r., niedługo po premierze w Birmingham. Natomiast podczas wykonania A Child of Our Time w Houston, zaprezentował się w koszulce „Turn on to Tippett” – nieco przekornie, biorąc pod uwagę fakt, że znał kompozytora od lat 50. XX w.
© Martin Cotton, 2015

Napisz własną recenzję
Napisz recenzję o produkcie: British Music
Twoja ocena
Ocena ogólna