Dewey for a New Age of Fascism: Teaching Democratic Habits (Rhetoric and Democratic Deliberation 22)

 

Dostępność:

Produkt niedostępny

Produkt niedostępny – produkt nie jest obecnie osiągalny u żadnego z naszych dostawców. Zawsze możliwy jest dodruk, wznowienie lub reedycja tytułu, o ile wydawca podejmie taką decyzję. Dzięki bieżącej aktualizacji naszej oferty planowana data ponownej sprzedaży takiego tytułu znajdzie się przy jego opisie.

Zamówienia:0 - 69,99 PLN>69,99 PLNCzas dostawy:
Odbiór osobisty w księgarni 0 zł0 zł1 dzień roboczy
InPost Paczkomaty 24/7 (Płatność online)4.99 zł0 zł1-2 dni robocze
InPost Paczkomaty - Paczka w Weekend (Płatność online)16.99 zł0 zł1-2 dni robocze
Poczta Polska (Płatność online)12.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Poczta Polska (Płatność za pobraniem)13.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Kurier UPS (Płatność online)4.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Kurier UPS (Płatność za pobraniem)4.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Wysyłka zagranicznaSprawdź szczegóły >
177,90 zł
During the rise of fascism in the early twentieth century, American philosopher and educational reformer John Dewey argued that the greatest threat to democracy was not a political regime or even an aggressive foreign power but rather a set of dispositions or attitudes. Though not fascist in and of themselves, these habits of thought-rugged individualism and ideological nationalism-lay the foundation for fascism. In this study, Nathan Crick uses Dewey's social thought and philosophy of education to provide insight into and resources for transforming our present-day politics.

Through a close reading of Dewey's political writings and educational theory, Crick elaborates Dewey's vision of democratic social life and the education required for its foundation. He shows that for Dewey, communication is essential to cultivating sympathy, intelligence, and creativity-habits of thought that form the core of democratic culture. Crick then lays out a broad curriculum of logic, aesthetics, and rhetoric for inculcating these habits in the classroom, arguing that if we are to meet the challenge of fascism, we must teach these new arts as if our civilization depends on it-because in our new age of politics, it does.

Comprehensive and pragmatic, this book presents an experimental model of education that can be applied across the humanities curriculum. It will be of interest to teachers of writing, composition, and rhetoric as well as scholars and students of communication studies, pedagogy, and political theory.


Napisz własną recenzję
Napisz recenzję o produkcie: Dewey for a New Age of Fascism: Teaching Democratic Habits (Rhetoric and Democratic Deliberation 22)
Twoja ocena
Ocena ogólna