Opinie o Nas

Dutilleux: Symphonie No 1, Metaboles, Sur Le Meme Accord

  • -15%

Dostępność:

Produkt niedostępny

Produkt niedostępny – produkt nie jest obecnie osiągalny u żadnego z naszych dostawców. Zawsze możliwy jest dodruk, wznowienie lub reedycja tytułu, o ile wydawca podejmie taką decyzję. Dzięki bieżącej aktualizacji naszej oferty planowana data ponownej sprzedaży takiego tytułu znajdzie się przy jego opisie.

Zamówienia: 0 - 69,99 PLN > 69,99 PLN Czas dostawy:
Odbiór osobisty w księgarni 0 zł 0 zł 1 dzień roboczy
InPost Paczkomaty 24/7 (Płatność online) 4.99 zł 0 zł 1-2 dni robocze
Poczta Polska (Płatność online) 12.99 zł 0 zł 3-5 dni roboczych
Poczta Polska (Płatność za pobraniem) 13.99 zł 0 zł 3-5 dni roboczych
Kurier UPS (Płatność online) 4.99 zł 0 zł 1 dzień roboczy
Kurier UPS (Płatność za pobraniem) 4.99 zł 0 zł 1 dzień roboczy
Paczka w RUCHU (Płatność online) 7.99 zł 0 zł 2-3 dni robocze
Wysyłka zagraniczna Sprawdź szczegóły >
47,00 zł 54,99 zł Oszczędzasz 7,99 zł
To pierwszy z serii albumów prezentujących współpracę Orchestre de Paris z Dyrektorem Muzycznym zespołu Paavo Järvim. Repertuar zawiera trzy dzieła Henriego Dutilleux (który uznawany jest za najważniejszego francuskiego kompozytora drugiej połowy XX wieku): „Sur le meme accord ‘nokturn na skrzypce i orkiestrę” ze skrzypkiem Christianem Tetzlaffem, „Symfonia Nr 1 oraz Metaboles".

Paavo Jarvi został Dyrektorem Muzycznym Orchestre de Paris w sezonie artystycznym 2010/11, podążając w ślad za tak wybitnymi dyrygentami, jak Daniel Barenboim, Sir Georg Solti, Herbert von Karajan czy Charles Munch, który założył orkiestrę w 1967 roku. Współpraca Jarviego z Orchestre de Paris zaowocowała wieloma niezapomnianymi interpretacjami zarówno we własnej sali zespołu, jak i w międzynarodowych trasach koncertowych i na nagraniach. Järvi koncertował wraz z Orchestre de Paris w Chinach, Japonii, Korei, Rosji, Estonii i Zachodniej Europie.

Henri Dutilleux (1916-2013) uważał, że dał z siebie wszystko co najlepsze w muzyce symfonicznej. Interesowały go duże, tradycyjne formy, ale zawsze starał się je zmieniać i odświeżać. Osiągał ten zamiar poprzez łączenie z nimi jego charakterystycznego, niezwykle barwnego i interesującego harmonicznie świata dźwiękowego. Już „Symfonia Nr 1”, prawykonana w 1951 roku, pokazuje mistrzostwo orkiestracji Dutilleux. Czteroczęściowe dzieło rozpoczyna się „Passacaglią”, w której małe grupy instrumentów (np. fortepian, kotły i klarnety) przeciwstawiane są całej orkiestrze. Transmisja wykonania symfonii z 1951 roku doprowadziła do wielu wykonań tego utworu w kolejnych latach, co z kolei pomogło w budowaniu kariery kompozytora także poza granicami kraju.

„Metaboles” zamówione zostały przez George’a Szella dla Cleveland Orchestra, która prawykonała dzieło w 1965 roku. Dutilleux nazywał „Metaboles koncertem na orkiestrę” i skomponował utwór tak, aby wykorzystać indywidualne możliwości artystów, występujących w Cleveland Orchestra. „Metaboles” to najcześciej wykonywane dzieło Dutilleux.



„Sur le meme accord” był zamówiony przez Anne-Sophie Mutter i jej dedykowany. Artystka prawykonała go w 2002 roku. W dziele przeplatają się fragmenty energetyczne i liryczne, uosabiając muzycznie stan pomiędzy realnością i światem wyobraźni, pomiędzy świadomością i snem.

Związek Dutilleux z Orchestre de Paris rozpoczął się w 1967 roku, gdy tylko zespół powstał i niedługo po swoim inauguracyjnym koncercie wykonał jego Symfonię Nr 2 „Le double”. W kolejnych latach Charles Munch zaprogramował „Metaboles”, a w następnych sezonach orkiestra wykonała wszystkie symfoniczne kompozycje Dutilleux, prezentując je nie tylko we Francji, ale też podczas swoich tras koncertowych. W 1970 roku zespół prawykonał koncert wiolonczelowy kompozytora „Tout un monde lointain” z Mścisławem Rostropowiczem, dla którego utwór był skomponowany. Rostropowicz nagrał „Tout un monde lointain” wraz z Orchestre de Paris w 1975 roku.


Napisz własną recenzję
Napisz recenzję o produkcie: Dutilleux: Symphonie No 1, Metaboles, Sur Le Meme Accord
Twoja ocena
Ocena ogólna