Green with Milk and Sugar: When Japan Filled America’s Tea Cups

  • -10%
 

Dostępność:

Produkt niedostępny

Produkt niedostępny – produkt nie jest obecnie osiągalny u żadnego z naszych dostawców. Zawsze możliwy jest dodruk, wznowienie lub reedycja tytułu, o ile wydawca podejmie taką decyzję. Dzięki bieżącej aktualizacji naszej oferty planowana data ponownej sprzedaży takiego tytułu znajdzie się przy jego opisie.

Zamówienia:0 - 99 PLN>99 PLNCzas dostawy:
Odbiór osobisty w księgarni 0 zł0 zł1 dzień roboczy
InPost Paczkomaty 24/7 (Płatność online)7.99 zł0 zł1-2 dni robocze
InPost Paczkomaty - Paczka w Weekend (Płatność online)16.99 zł0 zł1-2 dni robocze
Poczta Polska (Płatność online)12.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Poczta Polska (Płatność za pobraniem)13.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Kurier UPS (Płatność online)7.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Kurier UPS (Płatność za pobraniem)7.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Wysyłka zagranicznaSprawdź szczegóły >
139,50 zł 154,90 zł Oszczędzasz 15,40 zł
Today, Americans are some of the world’s biggest consumers of black teas; in Japan, green tea, especially sencha, is preferred. These national partialities, Robert Hellyer reveals, are deeply entwined. Tracing the trans-Pacific tea trade from the eighteenth century onward, Green with Milk and Sugar shows how interconnections between Japan and the United States have influenced the daily habits of people in both countries.

Hellyer explores the forgotten American penchant for Japanese green tea and how it shaped Japanese tastes. In the nineteenth century, Americans favored green teas, which were imported from China until Japan developed an export industry centered on the United States. The influx of Japanese imports democratized green tea: Americans of all classes, particularly Midwesterners, made it their daily beverage—which they drank hot, often with milk and sugar. In the 1920s, socioeconomic trends and racial prejudices pushed Americans toward black teas from Ceylon and India. Facing a glut, Japanese merchants aggressively marketed sencha on their home and imperial markets, transforming it into an icon of Japanese culture.

Featuring lively stories of the people involved in the tea trade—including samurai turned tea farmers and Hellyer’s own ancestors—Green with Milk and Sugar offers not only a social and commodity history of tea in the United States and Japan but also new insights into how national customs have profound if often hidden international dimensions.


Napisz własną recenzję
Napisz recenzję o produkcie: Green with Milk and Sugar: When Japan Filled America’s Tea Cups
Twoja ocena
Ocena ogólna