Jeanne Dielman, 23, quai du commerce, 1080 Bruxelles

 

Dostępność:

Wysyłamy w 10 dni

Wysyłamy w 10 dni – to znaczy, że takiego produktu nie mamy na półce w magazynie i musimy go sprowadzić od naszych stałych dostawców. Czas deklarowany przez większość wydawców to w zależności od podanej dostępności 10, 14, 15 lub 21 dni roboczych. Może się zdarzyć, że produkt zostanie doręczony nam wcześniej i wtedy niezwłocznie nastąpi wysyłka Twojego zamówienia.

Zamówienia:0 - 99 PLN>99 PLNCzas dostawy:
Odbiór osobisty w księgarni 0 zł0 zł1 dzień roboczy
InPost Paczkomaty 24/7 (Płatność online)7.99 zł0 zł1-2 dni robocze
InPost Paczkomaty - Paczka w Weekend (Płatność online)16.99 zł0 zł1-2 dni robocze
Poczta Polska (Płatność online)12.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Poczta Polska (Płatność za pobraniem)13.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Kurier UPS (Płatność online)7.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Kurier UPS (Płatność za pobraniem)7.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Wysyłka zagranicznaSprawdź szczegóły >
77,90 zł
Chantal Akerman's 1975 film Jeanne Dielman portrays in excruciating detail and in real time the daily life of a single mother, as she cooks, cleans and cares for her son, and has sex with male clients in her home. Akerman, who shot the film in five weeks with an all-female crew, described Jeanne Dielman as a challenge to 'a hierarchy of images' that places a car accident or a kiss 'higher in the hierarchy than washing up ... And it's not by accident, but relates to the place of woman in the social hierarchy ... Woman's work comes out of oppression and whatever comes out of oppression is more interesting.' Yet Jeanne Dielmans importance is broader and more sustained than the originality of its subject matter and form. More than any other film before or since, it reminds the viewer that we give our time to a film; and in making us look both harder and for longer it asks us to feel time slipping away, for its protagonist as much as for ourselves. Catherine Fowler's study of the film articulates the fascination of Jeanne Dielman over and above its place as an exemplary film to watch and study. She provides a close textual analysis of performance, particularly that of Delphine Seyrig as the title character, mise-en-scene, narrative structure, camerawork and editing, and draws on original footage, interviews and documents to explore the making of the film. She interrogates its unique representation of domestic space and the materiality of women's time. In doing so, she illuminates why the film is seen as a significant precursor for what came to be known as 'Slow Cinema' and why it continues to exact such significance in film history today.


Napisz własną recenzję
Napisz recenzję o produkcie: Jeanne Dielman, 23, quai du commerce, 1080 Bruxelles
Twoja ocena
Ocena ogólna