Ludzie interesu w przedwojennej Polsce

 

Dostępność:

Produkt niedostępny

Produkt niedostępny – produkt nie jest obecnie osiągalny u żadnego z naszych dostawców. Zawsze możliwy jest dodruk, wznowienie lub reedycja tytułu, o ile wydawca podejmie taką decyzję. Dzięki bieżącej aktualizacji naszej oferty planowana data ponownej sprzedaży takiego tytułu znajdzie się przy jego opisie.

Zamówienia:0 - 99 PLN>99 PLNCzas dostawy:
Odbiór osobisty w księgarni 0 zł0 zł1 dzień roboczy
InPost Paczkomaty 24/7 (Płatność online)7.99 zł0 zł1-2 dni robocze
InPost Paczkomaty - Paczka w Weekend (Płatność online)16.99 zł0 zł1-2 dni robocze
Poczta Polska (Płatność online)12.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Poczta Polska (Płatność za pobraniem)13.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Kurier UPS (Płatność online)7.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Kurier UPS (Płatność za pobraniem)7.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Wysyłka zagranicznaSprawdź szczegóły >
73,00 zł 89,00 zł Oszczędzasz 16,00 zł
O powodzeniu firmy decydowały: rzutkość, odwaga, wiedza, umiejętność lawirowania przedsiębiorcy wśród zmieniających się okoliczności gospodarczych i politycznych, także szczęście i pewna bezwzględność.


To wyjątkowa na rynku książka, która prezentuje niezwykle różnorodne środowisko przedwojennych przemysłowców i biznesmenów - ludzi zawodowo związanych z gospodarką i finansami Drugiej Rzeczypospolitej. Przedstawia je na tle ówczesnych uwarunkowań ekonomicznych, politycznych i społecznych, pokazując jego blaski i cienie.

Opisuje sytuację kraju po odzyskaniu niepodległości (zniszczenia wojenne, dziedzictwo zaborów, wahania koniunktury, wojny celne, ustawodawstwo pracy itp.), a także załamanie gospodarcze w latach wielkiego światowego kryzysu i to, w jaki sposób sobie z nim radzono.

W książce nie brakuje ciekawych dygresji o badaniach naukowych, niecodziennych wynalazkach, nowoczesnej reklamie, metodach zarządzania czy podejścia do pracowników.


Autorka śledzi losy kilkunastu postaci, które stanowiły o obrazie polskiej przedwojennej przedsiębiorczości, prezentując sylwetki konkretnych właścicieli firm z różnych branż i regionów, wielkich i tych mniejszych. Stara się pokazać nie tylko ich sukcesy i porażki, ale również cechy charakteru, umożliwiające im spektakularne osiągnięcia, często na skalę wykraczającą poza granice RP. Nazwiska takie, jak Wedel czy Goetz-Okocimski, medialny koncern IKC czy sukcesy przemysłu chemicznego (sztuczny kauczuk z Wolbromia), robią wrażenie nawet dzisiaj.


Opowieść o ludziach i ich biznesach, o przebojowości i sprycie, ich wyborach, wartościach, jakimi się kierowali, o ich życiu codziennym, hobby, rozrywkach - ze względu na zasobność portfeli czasem bardzo widowiskowych - są nie tylko ciekawą lekturą, ale mogą też stanowić świetną inspirację na przyszłość.

Napisz własną recenzję
Napisz recenzję o produkcie: Ludzie interesu w przedwojennej Polsce
Twoja ocena
Ocena ogólna

Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.