
Opis
Monografia stanowi oryginalne opracowanie naukowe o charakterze teoretyczno-empirycznym. Wybór lobbingu jako tematu badań i profesjonalizacji jego funkcji jest szczególnie interesujący i ważki naukowo. Zawód lobbysty funkcjonuje od dawna, jednak nie prowadzono do tej pory prac badawczych zmierzających do uporządkowania wiedzy o kompetencjach podmiotów zajmujących się działalnością lobbingową, a tym bardziej współczesnego lobbysty. Wokół zjawiska lobbingu i zawodu lobbysty skupione są zazwyczaj negatywne opinie, stąd zamierzenia Autorki, których celem jest „odczarowanie” negatywnego obrazu i skupienie się na jego profesjonalizacji jest szczególnie cenne.
Do niewątpliwych atutów recenzowanej monografii można zaliczyć wypełnienie luki badawczej dotyczącą kompetencji lobbystów, opracowanie koncepcji procesu modelowania kompetencji lobbysty, a także uporządkowanie procesu instytucjonalizacji i profesjonalizacji lobbingu. Monografia ta, o walorach teoretycznych, metodycznych i poznawczych, wnosi istotny wkład w rozwój nauk o zarządzaniu.
Prof. dr hab. Zdzisława Janowska
Recenzowana monografia jest pierwszym na gruncie krajowym opracowaniem, ukazującym i systematyzującym teoretyczno-metodyczne i praktyczne aspekty diagnozy i projektowania modelu kompetencji współczesnego lobbysty. Stanowi istotne i znaczące wzbogacenie dotychczasowego krajowego dorobku w obszarze działalności lobbingowej i kreowania wzorców kompetencyjnych zawodu lobbysty.
Podjęty przez Autorkę problem badawczy sprowadzający się do diagnozy i projektowania modelu kompetencji lobbysty należy uznać za aktualny, istotny i ważny z punktu widzenia profesjonalizacji działalności lobbingowej, wpisujący się w metodologiczny nurt zarządzania kompetencjami w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. i subdyscyplinę zarządzania publicznego.
Rezultaty studiów i rzetelnych badań empirycznych przeprowadzonych przez Autorkę, obejmują nie tylko diagnozę poziomu i struktury kompetencji krajowych lobbystów, ale także autorski model kompetencji zawodowych lobbystów, którego implementacja może stanowić istotny czynnik profesjonalizacji usług lobbingowych.
Prof. dr hab. Janusz Czekaj
Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktu
Wydawnictwo Naukowe PWN Spółka Akcyjna
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
asystent.marketing@pwn.com.pl
22 6954321
Szczegóły
Recenzje
Produkt nie ma jeszcze recenzji.
Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9+