Mortal Kombat: Games of Death

 

Dostępność:

Produkt niedostępny

Produkt niedostępny – produkt nie jest obecnie osiągalny u żadnego z naszych dostawców. Zawsze możliwy jest dodruk, wznowienie lub reedycja tytułu, o ile wydawca podejmie taką decyzję. Dzięki bieżącej aktualizacji naszej oferty planowana data ponownej sprzedaży takiego tytułu znajdzie się przy jego opisie.

Zamówienia:0 - 99 PLN>99 PLNCzas dostawy:
Odbiór osobisty w księgarni 0 zł0 zł1 dzień roboczy
InPost Paczkomaty 24/7 (Płatność online)7.99 zł0 zł1-2 dni robocze
InPost Paczkomaty - Paczka w Weekend (Płatność online)16.99 zł0 zł1-2 dni robocze
Poczta Polska (Płatność online)12.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Poczta Polska (Płatność za pobraniem)13.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Kurier UPS (Płatność online)7.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Kurier UPS (Płatność za pobraniem)7.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Wysyłka zagranicznaSprawdź szczegóły >
186,90 zł
Upon its premiere in 1992, Midway's Mortal Kombat spawned an enormously influential series of fighting games, notorious for their violent "fatality" moves performed by photorealistically rendered characters. Targeted by lawmakers and moral reformers, the series directly inspired the creation of an industrywide rating system for video games and became a referendum on the wide popularity of 16-bit home consoles. Along the way, it became one of the world's most iconic fighting games, and a transmedia franchise that continues to this day.

This book traces Mortal Kombat's history as an American product inspired by both Japanese video games and Chinese martial-arts cinema, its successes and struggles in adapting to new market trends, and the ongoing influence of its secret-strewn narrative world. After outlining the specific elements of gameplay that differentiated Mortal Kombat from its competitors in the coin-op market, David Church examines the various martial-arts films that inspired its Orientalist imagery, helping explain its stereotypical uses of race and gender. He also posits the games as a cultural landmark from a moment when public policy attempted to intervene in both the remediation of cinematic aesthetics within interactive digital games and in the transition of public gaming spaces into the domestic sphere.

Finally, the book explores how the franchise attempted to conquer other forms of media in the 1990s, lost ground to a new generation of 3D games in the 2000s, and has successfully rebooted itself in the 2010s to reclaim its legacy.


Napisz własną recenzję
Napisz recenzję o produkcie: Mortal Kombat: Games of Death
Twoja ocena
Ocena ogólna

Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.