
Opis
Uszczelnianie podatku od towarów i usług stało się synonimem zmian w polskim podatku VAT w ostatnich latach. Książka stanowi pierwszą próbę dogłębnej analizy działań, podejmowanych głównie przez ustawodawcę, zmierzających do tzw. uszczelniania podatku VAT. W tym celu autor dokonał egzegezy nie tylko zmian w prawie, które miały zwiększyć wpływy z tego podatku, ale także przeglądu przesłanek ekonomicznych podejmowanych działań. Ponadto zbadał wpływ instytucji międzynarodowych, szczególnie europejskich, na proces „uszczelniania” systemu podatkowego w Polsce. Zwrócił również uwagę na często pomijany kontekst polityczny, decydujący o wyborze określonych rozwiązań prawnych. Ważnym elementem analizy jest próba oceny skutków oraz kosztów podejmowanych działań. Efekty zmian w podatku od towarów i usług – czyli wzrost wpływów podatkowych oraz konieczność dostosowania się podatników i administracji podatkowej do nowej rzeczywistości regulacyjnej – są najtrudniejszym, a jednocześnie najciekawszym elementem rozważań podjętych w książce.
Monografia jest napisana starannym językiem prawniczym, zrozumiałym dla zwykłego podatnika. Zawarty w niej przekaz jest wyważony, a rozważania udokumentowane bogatym materiałem źródłowym i licznymi odwołaniami do literatury krajowej i zagranicznej. Wnioski końcowe mogą być wykorzystane przy ocenie dotychczasowych regulacji prawnych dotyczących uszczelniania podatku od towarów i usług oraz projektowaniu nowych zmian.
Monografia stanowi użyteczne i ciekawe studium zarówno dla naukowców, jak praktyków: doradców podatkowych, sędziów administracyjnych, prokuratorów, urzędników administracji skarbowej, ale opisane w niej zagadnienia mogą zainteresować również samych podatników.
Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktu
MT Biznes Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 118
02-230 Warszawa
handlowy@mtbiznes.pl
665055813
Szczegóły
Recenzje
Produkt nie ma jeszcze recenzji.
Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5