Salon kompozytorek polskich

  • -20%
 

Dostępność:

Wysyłamy w 24h

Wysyłamy w 24h – to znaczy, że taki produkt mamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze (1 dzień roboczy) od momentu złożenia zamówienia. Jeśli jednak zamówisz większą ilość takiego produktu, może się okazać, że nie mamy aż tylu egzemplarzy dostępnych 24h i będziesz musiał poczekać na niego dłużej niż 24h, o czym poinformujemy Cię w osobnym e-mailu.

Zamówienia:0 - 69,99 PLN>69,99 PLNCzas dostawy:
Odbiór osobisty w księgarni 0 zł0 zł1 dzień roboczy
InPost Paczkomaty 24/7 (Płatność online)4.99 zł0 zł1-2 dni robocze
InPost Paczkomaty - Paczka w Weekend (Płatność online)16.99 zł0 zł1-2 dni robocze
Poczta Polska (Płatność online)12.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Poczta Polska (Płatność za pobraniem)13.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Kurier UPS (Płatność online)4.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Kurier UPS (Płatność za pobraniem)4.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Wysyłka zagranicznaSprawdź szczegóły >
40,00 zł 49,99 zł Oszczędzasz 9,99 zł

1. No 4 Polonoise (En Fa Mineur)
Vingt Exercices Et Préludes Pour Le Pianoforte*
2. No 1 Vivace (En Fa Majeur)
3. No 10 Commodo (En Mi Bémol Mineur)
4. No 16 Grazioso (En Mi Bémol Majeur)
5. No 18 Presto (En Mi Majeur)
Helena Łopuska (1887-1920)
6. Chanson Sans Paroles Op. 2
Natalia Janotha (1856-1932)
7. Mazurek A-Dur Op. 6 Nr 2
Wanda Landowska (1879-1959) Quatre Morceaux Op. 2
8. No 4 En Valsant
9. No 2 Nuit D’automne
Jadwiga Sarnecka (1877 Lub 1883-1913) Quatre Impressions Op. 12
10. No 3 Con Sentimento E Dolore
11. No 4 Gentile
12. Étude: Quasi Un Dolore (En Fa Mineur)
Leokadia Myszyńska-Woyciechowska (1858-1930)
13. Baśń Smętnej Nocy (Kołysanka)
Zofia Ossendowska (1887-1943)
14. Moudjahid. Danse De Guerriers Musulmans
Helena Krzyżanowska (1867-1937)
15. Valse-Ballet
Tekla Bądarzewska (Ok. 1834-1861)
16. La Priere D’une Vierge/ Modlitwa Dziewicy
Na program płyty Magdalena Lisak wybrała utwory polskich kompozytorek XIX i XX wieku, grywane w ówczesnych salonach lub pisane w stylu salonowym. Są to drobne kompozycje, niejednokrotnie odwołujące się do wzorców stylistycznych Schumanna, Griega i Czajkowskiego. To twórczość niezwykle mało znana, może z wyjątkiem Modlitwy dziewicy Bądarzewskiej, i na pewno warta ponownego odkrycia.

W eseju zamieszczonym w książeczce płyty Magdalena Dziadek pisze: „Pojawienie się salonów uważane jest przez socjologów za jeden z najważniejszych aspektów rewolucji, która doprowadziła do powstania nowoczesnej kultury. Z lektury Prousta pamiętamy na przykład salon pani Verdurin. Były one czymś więcej niż miejscem spotkań „towarzystwa” – dziś nazwalibyśmy je instytucjami rynku sztuki. W salonach wygłaszano opinie na temat nowo powstałych dzieł, wystawiano artystom oceny, wyznaczano wiodące trendy w muzyce. Jeden z nich prowadziła w Petersburgu w latach 1827–31 słynna polska artystka Maria Szymanowska, posiadająca tytuł nadwornej pianistki caryc Marii Fiodorownej i Elizawiety Aleksiejewnej”.

„.... Trzy lata po śmierci Marii Szymanowskiej (lub parę lat wcześniej…) na świat przyszła w mazowieckiej Mławie Tekla Bądarzewska, autorka kilkunastu miniatur fortepianowych, z których niezwykłą sławę osiągnęła Modlitwa dziewicy, wydana w Warszawie w 1856 roku z podtytułem „melodia na fortepian”. .... W roku powstania Modlitwy dziewicy urodziła się w Warszawie Natalia Janotha – mistrzyni fortepianu, która powtórzyła karierę Marii Szymanowskiej, koncertując na całym świecie i sięgając po tytuły nadwornych pianistek. .... Zarówno Leokadia Myszyńska-Wojciechowska, jak i młodsza od niej o prawie dziesięć lat Helena Krzyżanowska nie figurują w podręcznikach historii muzyki polskiej, chociaż powinny...” kontynuuje esej.

Fortepian Pleyel, na którym dokonano nagrania, pochodzi z kolekcji Andrzeja Włodarczyka. Powstał w Paryżu, w 1842 roku, a w 2010 został poddany renowacji.

Tracklista:

Napisz własną recenzję
Napisz recenzję o produkcie: Salon kompozytorek polskich
Twoja ocena
Ocena ogólna