The Dignity of Labour: Image, Work and Identity in the Roman World

  • -10%
 

Dostępność:

Produkt na zamówienie

Produkt na zamówienie – to znaczy, że taki produkt jest w tym momencie trudno dostępny i musi zostać sprowadzany na Twoje specjalne zamówienie lub też wydawca musi wznowić chwilowo wyczerpany nakład tego tytułu. Czas oczekiwania może wynieść nawet do 6 tygodni roboczych. Jeśli w ciągu tego czasu nie uda nam się sprowadzić produktu, skontaktujemy się z Tobą i Ty zdecydujesz czy jeszcze chcesz na niego poczekać.

Zamówienia:0 - 69,99 PLN>69,99 PLNCzas dostawy:
Odbiór osobisty w księgarni 0 zł0 zł1 dzień roboczy
InPost Paczkomaty 24/7 (Płatność online)4.99 zł0 zł1-2 dni robocze
InPost Paczkomaty - Paczka w Weekend (Płatność online)16.99 zł0 zł1-2 dni robocze
Poczta Polska (Płatność online)12.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Poczta Polska (Płatność za pobraniem)13.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Kurier UPS (Płatność online)4.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Kurier UPS (Płatność za pobraniem)4.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Wysyłka zagranicznaSprawdź szczegóły >
109,00 zł 120,90 zł Oszczędzasz 11,90 zł
This is the first book to present an analysis of images of working people in Roman society and to interpret their meaning and significance. What did work mean to the Romans? Numerous incidental illustrations of agricultural workers occur in Roman artworks, particularly mosaic pavements. More significantly, the names and trades of many individual working people, artisans, and professionals are known from inscriptions and funerary monuments in Rome and from across the empire. Indeed, the names and trades of over twelve hundred men and over two hundred women are known from inscriptions in Rome alone. The most extraordinary individual funerary monuments for working people are the Tomb of Eurysaces the Baker that still stands at Porta Maggiore in Rome and the Tomb of the Haterii in the Vatican Museums, the latter a monument to a family that had made their fortune in the construction industry in the city. Less grand but equally informative are the dozens of other funerary monuments to people such as Bassilla, the mime or actress from Aquileia, Longidienus the shipbuilder from Ravenna, and Vitalis, the pork butcher from Rome. This study encompasses consideration of both written and archaeological sources, but particularly of visual evidence in the form of sculptures, funerary monuments of various kinds, mosaics, and wall paintings.


Napisz własną recenzję
Napisz recenzję o produkcie: The Dignity of Labour: Image, Work and Identity in the Roman World
Twoja ocena
Ocena ogólna