The Game Music Handbook

 

Dostępność:

Produkt niedostępny

Produkt niedostępny – produkt nie jest obecnie osiągalny u żadnego z naszych dostawców. Zawsze możliwy jest dodruk, wznowienie lub reedycja tytułu, o ile wydawca podejmie taką decyzję. Dzięki bieżącej aktualizacji naszej oferty planowana data ponownej sprzedaży takiego tytułu znajdzie się przy jego opisie.

Zamówienia:0 - 69,99 PLN>69,99 PLNCzas dostawy:
Odbiór osobisty w księgarni 0 zł0 zł1 dzień roboczy
InPost Paczkomaty 24/7 (Płatność online)4.99 zł0 zł1-2 dni robocze
InPost Paczkomaty - Paczka w Weekend (Płatność online)16.99 zł0 zł1-2 dni robocze
Poczta Polska (Płatność online)12.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Poczta Polska (Płatność za pobraniem)13.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Kurier UPS (Płatność online)4.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Kurier UPS (Płatność za pobraniem)4.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Wysyłka zagranicznaSprawdź szczegóły >
135,90 zł
A Practical Guide to Crafting an Unforgettable Musical Soundscape


Do you want to learn everything you need to know to be a fantastic video game music composer? The Game Music Handbook is for you. This book takes readers on a journey through many of the greatest video game soundscapes to date, discussing key concepts and technical practices for how to create top-level game scores. It organizes game scoring techniques into an applicable methodology that gives readers a clear picture of how to design interactive elements, conceive and create a score, and implement it into the game. Readers will gain a solid understanding of the core techniques for composing video game music, the conceptual differences that separate it from other compositional fields, as well as many advanced techniques and topics essential to excellent game music scoring. These topics include using music to design emotional arc for nonlinear timelines, the relationship between music and sound design, music and immersion, discussion of the player's interaction with audio, and more.

For beginning composers, this book makes the learning process as clear as possible. However, it also offers invaluable information for intermediate to advanced readers. It includes discussion of game state and its effect on player interaction, a composer-centric lesson on programming, as well as information on how to work with version control, visual programming languages, procedural audio, and more. It also offers indispensable knowledge about advanced reactive music concepts, scoring for emergent games, music for VR, and other important topics. Overall, this book explores the practical application of player and music interaction through the examination of various techniques employed in games throughout video game history to enhance immersion, emphasize emotion, and create compelling interactive experiences.

Napisz własną recenzję
Napisz recenzję o produkcie: The Game Music Handbook
Twoja ocena
Ocena ogólna