Warship Builders: An Industrial History of U.S. Naval Shipbuilding 1922-1945 (Studies in Naval History and Sea Power)

 

Dostępność:

Produkt niedostępny

Produkt niedostępny – produkt nie jest obecnie osiągalny u żadnego z naszych dostawców. Zawsze możliwy jest dodruk, wznowienie lub reedycja tytułu, o ile wydawca podejmie taką decyzję. Dzięki bieżącej aktualizacji naszej oferty planowana data ponownej sprzedaży takiego tytułu znajdzie się przy jego opisie.

Zamówienia:0 - 69,99 PLN>69,99 PLNCzas dostawy:
Odbiór osobisty w księgarni 0 zł0 zł1 dzień roboczy
InPost Paczkomaty 24/7 (Płatność online)4.99 zł0 zł1-2 dni robocze
InPost Paczkomaty - Paczka w Weekend (Płatność online)16.99 zł0 zł1-2 dni robocze
Poczta Polska (Płatność online)12.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Poczta Polska (Płatność za pobraniem)13.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Kurier UPS (Płatność online)4.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Kurier UPS (Płatność za pobraniem)4.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Wysyłka zagranicznaSprawdź szczegóły >
276,90 zł
Warship Builders is the first scholarly study of the U.S. naval shipbuilding industry from the early 1920s to the end of World War II, when American shipyards produced the world's largest fleet that helped defeat the Axis powers in all corners of the globe. A colossal endeavor that absorbed billions and employed virtual armies of skilled workers, naval construction mobilized the nation's leading industrial enterprises in the shipbuilding, engineering, and steel industries to deliver warships whose technical complexity dwarfed that of any other weapons platform. Based on systematic comparisons with British, Japanese, and German naval construction, Thomas Heinrich pinpoints the distinct features of American shipbuilding methods, technology development, and management practices that enabled U.S. yards to vastly outproduce their foreign counterparts.

Throughout the book, comparative analyses reveal differences and similarities in American, British, Japanese, and German naval construction. Heinrich shows that U.S. and German shipyards introduced electric arc welding and prefabrication methods to a far greater extent than their British and Japanese counterparts between the wars, laying the groundwork for their impressive production records in World War II. While the American and Japanese navies relied heavily on government-owned navy yards, the British and German navies had most of their combatants built in corporately-owned yards, contradicting the widespread notion that only U.S. industrial mobilization depended on private enterprise. Lastly, the U.S. government's investments into shipbuilding facilities in both private and government-owned shipyards dwarfed the sums British, Japanese, and German counterparts expended. This enabled American builders to deliver a vast fleet that played a pivotal role in global naval combat.


Napisz własną recenzję
Napisz recenzję o produkcie: Warship Builders: An Industrial History of U.S. Naval Shipbuilding 1922-1945 (Studies in Naval History and Sea Power)
Twoja ocena
Ocena ogólna