Dostawa 0 zł do sieci księgarń

Bezpłatna wysyłka powyżej 149 zł

Gwarancja zadowolenia z zakupów

Tryb offline

Metateoria pedagogiki chrześcijańskiej

Data wydania: 14.05.2019
Typ okładki:miękka okładka
EAN: 9788373068353
Opis

Opis

Dzieje związku religii z nauką sięgają początków filozofii. Już wówczas deklarowana była potrzeba oddzielania nauki od religii, choć w praktyce postulat ten nie zawsze był realizowany. Powstanie chrześcijaństwa i jego ekspansja na terenie kultury europejskiej, a następnie rozwój matematycznego przyrodoznawstwa zaostrzył dyskusje dotyczące możliwości (potrzeby) obecności religii (chrześcijaństwa) w nauce. Mimo że ich głównym polem pozostają nauki przyrodnicze, są one podejmowane również na terenie humanistyki. Pojawiają się także w pedagogice, gdzie dotykają przede wszystkim zagadnień światopoglądowej i ideologicznej autonomii tej dyscypliny wiedzy.
       Prezentowana publikacja dotyczy problemu obecności chrześcijaństwa w pedagogice. Nie analizuje go jednak w aspekcie teoretycznym, lecz metodologicznym. Wskazane w niej zostały elementarne problemy metodologiczne, jakie generuje uprawianie pedagogiki chrześcijańskiej, niejasności dotyczące jej: definiowania, typologizacji, języka, sposobów uzasadniania twierdzeń oraz struktury. Ambicją autora książki nie było ich rozwiązanie, lub wygenerowanie koncepcji pedagogiki chrześcijańskiej, lecz zestawienie uwag służących zrozumieniu metodologicznej specyfiki tej subdyscypliny pedagogicznej.

Metateoria pedagogiki chrześcijańskiej – Zrozumienie metodologii w pedagogice religijnej


Publikacja "Metateoria pedagogiki chrześcijańskiej" autorstwa Piotra Magiera to istotny wkład w dyskusję na temat obecności chrześcijaństwa w pedagogice. Książka ta nie tylko porusza teoretyczne aspekty, ale przede wszystkim skupia się na metodologicznych wyzwaniach, jakie stawia pedagogika chrześcijańska.


Dla kogo jest ta książka?


  • Pedagodzy i nauczyciele zainteresowani integracją wartości chrześcijańskich w edukacji
  • Studenci kierunków pedagogicznych oraz teologicznych
  • Badacze i teoretycy pedagogiki oraz religii
  • Osoby poszukujące metodologicznych narzędzi do analizy pedagogiki chrześcijańskiej

Co zyskasz dzięki tej publikacji?


  • Głębsze zrozumienie metodologicznych problemów w pedagogice chrześcijańskiej
  • Praktyczne wskazówki dotyczące integracji religii w nauczaniu
  • Analizę niejasności związanych z definicjami i autonomią pedagogiki
  • Perspektywę na rozwój pedagogiki w kontekście chrześcijańskim

Kluczowe tematy i obszary


  • Relacja między nauką a religią
  • Metodologia pedagogiki chrześcijańskiej
  • Światopoglądowa i ideologiczna autonomia pedagogiki
  • Problemy definicyjne w pedagogice chrześcijańskiej

O Autorze

Piotr Magier to uznany specjalista w dziedzinie pedagogiki, który bada związki między nauką a religią, a także ich wpływ na edukację. Jego prace koncentrują się na metodologicznych aspektach pedagogiki chrześcijańskiej.


O Wydawcy

Towarzystwo Naukowe KUL to renomowane wydawnictwo, które specjalizuje się w publikacjach naukowych z zakresu nauk humanistycznych, w tym pedagogiki i teologii. Działa na rzecz promowania wiedzy i badań w obszarze chrześcijaństwa oraz jego wpływu na różne dziedziny życia.



Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktu
Towarzystwo Naukowe KUL
Al. Racławickie 8 16
20-037 Lublin
tnkul@tnkul.pl
815250193
Recenzje

Recenzje

Produkt nie ma jeszcze recenzji.

Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.

Nasza cena:40,50 złCena sugerowana przez wydawcę: 49,00 zł
Wysyłamy w 14 dni
Dostawa do księgarni
0 zł
Sprawdź koszt dostawy

Inni kupili również

  • accessible