
Opis
Dzieje związku religii z nauką sięgają początków filozofii. Już wówczas deklarowana była potrzeba oddzielania nauki od religii, choć w praktyce postulat ten nie zawsze był realizowany. Powstanie chrześcijaństwa i jego ekspansja na terenie kultury europejskiej, a następnie rozwój matematycznego przyrodoznawstwa zaostrzył dyskusje dotyczące możliwości (potrzeby) obecności religii (chrześcijaństwa) w nauce. Mimo że ich głównym polem pozostają nauki przyrodnicze, są one podejmowane również na terenie humanistyki. Pojawiają się także w pedagogice, gdzie dotykają przede wszystkim zagadnień światopoglądowej i ideologicznej autonomii tej dyscypliny wiedzy.
Prezentowana publikacja dotyczy problemu obecności chrześcijaństwa w pedagogice. Nie analizuje go jednak w aspekcie teoretycznym, lecz metodologicznym. Wskazane w niej zostały elementarne problemy metodologiczne, jakie generuje uprawianie pedagogiki chrześcijańskiej, niejasności dotyczące jej: definiowania, typologizacji, języka, sposobów uzasadniania twierdzeń oraz struktury. Ambicją autora książki nie było ich rozwiązanie, lub wygenerowanie koncepcji pedagogiki chrześcijańskiej, lecz zestawienie uwag służących zrozumieniu metodologicznej specyfiki tej subdyscypliny pedagogicznej.
Metateoria pedagogiki chrześcijańskiej – Zrozumienie metodologii w pedagogice religijnej
Publikacja "Metateoria pedagogiki chrześcijańskiej" autorstwa Piotra Magiera to istotny wkład w dyskusję na temat obecności chrześcijaństwa w pedagogice. Książka ta nie tylko porusza teoretyczne aspekty, ale przede wszystkim skupia się na metodologicznych wyzwaniach, jakie stawia pedagogika chrześcijańska.
Dla kogo jest ta książka?
- Pedagodzy i nauczyciele zainteresowani integracją wartości chrześcijańskich w edukacji
- Studenci kierunków pedagogicznych oraz teologicznych
- Badacze i teoretycy pedagogiki oraz religii
- Osoby poszukujące metodologicznych narzędzi do analizy pedagogiki chrześcijańskiej
Co zyskasz dzięki tej publikacji?
- Głębsze zrozumienie metodologicznych problemów w pedagogice chrześcijańskiej
- Praktyczne wskazówki dotyczące integracji religii w nauczaniu
- Analizę niejasności związanych z definicjami i autonomią pedagogiki
- Perspektywę na rozwój pedagogiki w kontekście chrześcijańskim
Kluczowe tematy i obszary
- Relacja między nauką a religią
- Metodologia pedagogiki chrześcijańskiej
- Światopoglądowa i ideologiczna autonomia pedagogiki
- Problemy definicyjne w pedagogice chrześcijańskiej
O Autorze
Piotr Magier to uznany specjalista w dziedzinie pedagogiki, który bada związki między nauką a religią, a także ich wpływ na edukację. Jego prace koncentrują się na metodologicznych aspektach pedagogiki chrześcijańskiej.
O Wydawcy
Towarzystwo Naukowe KUL to renomowane wydawnictwo, które specjalizuje się w publikacjach naukowych z zakresu nauk humanistycznych, w tym pedagogiki i teologii. Działa na rzecz promowania wiedzy i badań w obszarze chrześcijaństwa oraz jego wpływu na różne dziedziny życia.
Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktu
Towarzystwo Naukowe KUL
Al. Racławickie 8 16
20-037 Lublin
tnkul@tnkul.pl
815250193
Szczegóły
Recenzje
Produkt nie ma jeszcze recenzji.
Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9+