
Opis
Publikację opracowano z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mogą z niej korzystać także dzieci rozwijające się prawidłowo, które rozpoczynają naukę pisania.
Celem zaproponowanych ćwiczeń jest trening kreślenia wielkich liter drukowanych, których kształt jest najłatwiejszy do napisania przez uczniów z obniżoną sprawnością grafomotoryczną. Dzieci pracujące z tym zeszytem zapoznają się z prawidłowym kształtem liter, ich położeniem w liniaturze, wielkością i proporcjami, a także właściwym kierunkiem kreślenia oraz kolejnością ruchów ręki. Dodatkowo kształcą płynność i tempo pisania oraz doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową.
Na każdej stronie zeszytu uczeń ćwiczy pisanie tylko jednej litery drukowanej. Pracę zaczyna w dużych liniaturach, a potem stopniowo przechodzi do coraz mniejszych. Prawie wszystkie znaki kreśli po śladzie, dzięki czemu powinien dobrze zapamiętać ich kształt i sposób pisania.
Na końcu książki znajdują się ćwiczenia w pisaniu wyrazów, najpierw najkrótszych (dwu- i trzyliterowych), a potem coraz dłuższych. Zadania te można potraktować jako wstęp do nauki pisania zdań i tekstów.
Piszę wielkie litery po śladzie. Trening dla dzieci z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Publikacja ta została stworzona z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ale może być również używana przez dzieci rozwijające się prawidłowo, które rozpoczynają naukę pisania. To doskonałe narzędzie do nauki i doskonalenia umiejętności pisania wielkich liter drukowanych.
Dla kogo jest ta książka?
- Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Dzieci rozpoczynające naukę pisania
- Nauczyciele i pedagodzy wspierający rozwój dzieci
- Rodzice poszukujący materiałów do pracy z dziećmi
Co zyskasz dzięki tej publikacji?
- Trening grafomotoryczny: Ćwiczenia skoncentrowane na kształcie wielkich liter, co ułatwia naukę pisania.
- Poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej: Dzieci rozwijają umiejętności niezbędne do płynnego pisania.
- Stopniowe wprowadzanie trudności: Praca w dużych liniaturach, a następnie przechodzenie do mniejszych, co wspiera rozwój umiejętności.
- Zapamiętywanie kształtów liter: Kreślenie po śladzie pomaga w utrwaleniu prawidłowego kształtu i kierunku pisania.
Kluczowe tematy i obszary:
- Trening pisania dla dzieci
- Specjalne potrzeby edukacyjne
- Grafomotoryka
- Koordynacja wzrokowo-ruchowa
- Metody nauczania pisania
O Autorze
Magdalena Hinz – doświadczona autorka i specjalistka w dziedzinie edukacji, która z pasją wspiera rozwój dzieci poprzez innowacyjne materiały dydaktyczne.
O Wydawcy
Grupa Wydawnicza Harmonia – renomowany wydawca specjalizujący się w publikacjach edukacyjnych, oferujący wysokiej jakości materiały dla nauczycieli i uczniów.
Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktu
Grupa Wydawnicza Harmonia Sp. Z o.o.
Kartuska
80-125 Gdańsk
harmonia@harmonia.edu.pl
58 380 00 06
Szczegóły
Recenzje
Produkt nie ma jeszcze recenzji.
Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9+






































