
Opis
Jak pomóc nastolatkom zrozumieć emocje, odzyskać motywacje i poczuć, ze maja wpływ na swoje życie?
Jak prowadzić lekcje, które naprawdę poruszają i zostają w głowie?
Książka Radzę sobie z emocjami. Program rozwoju inteligencji emocjonalnej dla nastolatków powstała właśnie z myślą o nauczycielach i pedagogach, którzy chcą prowadzić ciekawe i rozwijające zajęcia dla młodzieży.
Dzięki pracy z książką nastolatki uczą się identyfikować i wyrażać emocje, dbać o własne granice i dobrostan – z uważnością i szacunkiem dla własnych uczuć i potrzeb. Wszystko po to, by z odwaga i radością wchodzić w życie, mieć świadomość swoich zasobów i potencjału, a w dorosłych widzieć wspierających mentorów.
Książkę budują dwie perspektywy:
- Opowieść o Zosi – nastolatce, która mierzy się z codziennymi wyzwaniami, takimi jak porażki, motywacja czy zmiana przekonań. Historia inspirowana koncepcją bohatera w podróży J. Campbella pomaga młodym czytelnikom utożsamiać się z bohaterka. Jej historia to lustro, w którym młodzi mogą zobaczyć siebie.
- Perspektywa trenerska – pozwala czytelnikom na refleksje na temat własnych doswiadczeń, na rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych oraz na budowanie poczucia sprawczości. W ćwiczeniach do tekstów wykorzystano narzędzia wspierające krytyczne myślenie oraz metody tutoringowe i trenerskie, które pomagają nastolatkom lepiej rozumieć siebie i świat.
Przewodnik dla nauczyciela dopełnia bezpłatna wersja książki przygotowana dla ucznia (w formie pliku pdf do wydruku).
Spis treści:
- Wstęp
- Rozdział 1. Zwyczajny świat
Co stanowi moją strefę komfortu? Co jest poza moją strefą komfortu? Stabilność, bezpieczeństwo a dyskomfort. Koło życia. - Rozdział 2. Wezwanie do przygody
Czym są okazje? Jakie mam możliwości rozwoju? Jak zauważać szanse? Talenty (czyli zasoby). - Rozdział 3. Odrzucenie wyzwania
Dlaczego wolę zostać tutaj? Asertywność. Granice, potrzeby, uczucia. Komunikacja. FUKO , czyli konstruktywny feedback - Rozdział 4. Spotkanie z mentorem
Dlaczego tak to widzę? Dlaczego tak to odbieram? Przekonania (ograniczające i wspierające). Bank pozytywnych przekonań. - Rozdział 5. Przekroczenie progu
Czego mogę się spodziewać po podjęciu decyzji? Mapa empatii. Świadomość swojego celu (krzywa Fishera). Rola zmiany – jej etapy i towarzyszące uczucia. - Rozdział 6.
A. Próby – Jaka mądrość płynie z działania? Nowe doświadczenia szansą na rozwój. Prokrastynacja a lenistwo.
B. Wrogowie – Czego uczę się od swoich wrogów? Trójkąt dramatyczny Karpmana. Emocje a reakcje i kontekst.
C. Sojusznicy – Jakie wsparcie dostaję od moich sprzymierzeńców? Mindset (mój sposób myślenia). Przyjmowanie pomocy a poczucie wartości. - Rozdział 7. Zbliżenie się do najgłębszej groty
Jak przeżyć porażkę i rozczarowanie? Niepowodzenia jako lekcje. Zaufanie do siebie. Cel z różnych perspektyw (metoda Walta Disneya). - Rozdział 8. Główna próba
A. Śmierć – Czego potrzeba, aby wzrosnąć po prywatnym „końcu świata”? Poznaję siebie. Praca z błędem.
B. Odrodzenie – Jak wybaczyć sobie? Jak uznać siebie w pełni? Kapelusze myślowe Edwarda de Bono. - Rozdział 9. Zdobycie nagrody, przejęcie miecza
Jak czerpać siłę z niepowodzeń? Jak wyciągać wnioski i analizować dane? Jak zachować spokój mimo okoliczności?
Wybór a motywacja wewnętrzna. Intuicja. Moje wartości. - Rozdział 10. Droga powrotna
Jak wykorzystać wiedzę, umiejętności i doświadczenia? Strategia. Równowaga. Skuteczne nawyki. - Rozdział 11. Odrodzenie, kulminacja
Kim jestem teraz? Co jest moją siłą? Co jest moim obszarem do rozwoju? Świadomość. Integralność.
Poczucie własnej wartości. Wdzięczność. - Rozdział 12. Powrót z eliksirem
Jak przeżyć i udźwignąć sukces? Jak docenić siebie? Z kim mogę się podzielić swoim doświadczeniem? Bohater dynamiczny.
Na drodze rozwoju. Odwaga. - Zakończenie cyklu zajęć Słowo ma moc. Ja w roli mentora.
- Materiały do powielenia
Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktu
Wydawnictwo WiR
Nad Potokiem 10
30-830 Kraków
wir@wir-wydawnictwo.com
126586685
Szczegóły
Recenzje
Produkt nie ma jeszcze recenzji.
Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9+