
Opis
Publikacja szczegółowo omawia warunki konieczne do spełnienia standardów akredytacyjnych, dzieląc je na obszary kluczowe dla funkcjonowania POZ:
Opieka nad pacjentem – dostępność świadczeń pielęgniarki i położnej, szczepienia obowiązkowe i zalecane, profilaktyka chorób cywilizacyjnych, organizacja rejestracji pacjentów i teleporad.
Kompleksowość opieki – opieka nad pacjentami przewlekle chorymi, szybkie testy diagnostyczne, opieka koordynowana, współpraca ze szpitalami, wiarygodność badań laboratoryjnych.
Prawa i obowiązki pacjenta – dostęp do dokumentacji, udział w podejmowaniu decyzji, poszanowanie praw pacjenta, uwzględnianie uwag i skarg.
Poprawa jakości – samoocena, badanie opinii pacjentów, szkolenia personelu, programy ciągłej poprawy jakości.
Bezpieczeństwo opieki – szkolenia z pierwszej pomocy, procedury w stanach zagrożenia życia, racjonalne stosowanie leków, polityka bezpieczeństwa pacjenta.
Informacja medyczna – bezpieczeństwo systemów informatycznych, kompletność i integralność dokumentacji medycznej.
Jakość zarządzania – kwalifikacje i obowiązki personelu, infrastruktura placówki, dostępność dla osób z niepełnosprawnościami, polityka przeciwpożarowa i gospodarka odpadami.
Treść książki została zbudowana w sposób maksymalnie praktyczny. Opis każdego standardu zawiera:
cel jego wprowadzenia,
wskazanie, czy jest obligatoryjny,
informację o kamieniach milowych,
określenie wagi standardu i jego ocenę,
elementy konieczne do uzyskania pełnego spełnienia standardu.
Dodatkowo pod każdym standardem znajduje się część Q&A (pytania i odpowiedzi), które rozwiewają najczęstsze wątpliwości i wskazują praktyczne sposoby wdrożenia standardów w jednostkach medycznych. Można tam znaleźć odpowiedzi m.in. na poniższe pytania:
Jakie dokumenty mogą pomóc w skutecznym monitorowaniu stosowania antybiotyków w jednostce POZ?
Co powinna zawierać procedura dotycząca szczepień zalecanych dla dorosłych?
Jak często jednostka powinna oceniać realizację programu ChUK?
Czy podmiot leczniczy, który zgłasza do akredytacji kilka zakładów leczniczych, realizujących świadczenia POZ, powinien przedstawić dane zbiorcze na podmiot, czy na każdy zakład odrębnie?
Czy przychodnia musi opracowywać kryteria odmów, jeśli nie odmawia wizyt domowych i realizuje wszystkie zgłoszenia?
Czy ocena za pomocą skali VES musi być przeprowadzana przez personel medyczny?
Jakie są obowiązki personelu wobec pacjenta, który odmawia przyjęcia informacji o swoim stanie zdrowia?
Czy wystarczy, że prawa pacjenta są zapisane w regulaminie organizacyjnym jednostki?
Czy podmiot może zakupić i umieścić w widocznych miejscach gotowe algorytmy postępowania w stanach zagrożenia życia?
Czy w jednostce, w której nie są przyjmowane dzieci (nie ma deklaracji zbieranych na dzieci) konieczne jest posiadanie rurek ustno-gardłowych i worków AMBU dla dzieci?
Kto odpowiada za analizę i monitorowanie zdarzeń niepożądanych w POZ?
Czy wymagane jest dokumentowanie zasad postępowania w sytuacjach krytycznych dotyczących danych medycznych?
Czy brak wpisu o badaniu fizykalnym w poradzie osobistej jest błędem?
Czy POZ zatrudniający 5 pielęgniarek powinien posiadać 5 neseserów pielęgniarskich?
Publikacja przeznaczona jest dla publicznych i niepublicznych podmiotów leczniczych, które dzięki akredytacji zyskują wymierne korzyści finansowe, a także dla pracowników NFZ, sędziów, adwokatów i radców prawnych.
Akredytacja w POZ – Zalety, zasady, praktyczne porady
Publikacja "Akredytacja w POZ" to nieocenione źródło wiedzy dla wszystkich, którzy pragną zrozumieć zasady akredytacji w podstawowej opiece zdrowotnej. Książka dostarcza praktycznych wskazówek oraz omawia kluczowe aspekty, które wpływają na jakość świadczeń medycznych.
Dla kogo jest ta książka?
- Pracownicy placówek POZ
- Menadżerowie jednostek medycznych
- Specjaliści ds. jakości w ochronie zdrowia
- Studenci kierunków medycznych i zdrowotnych
- Osoby zainteresowane tematyką akredytacji w ochronie zdrowia
Co zyskasz dzięki tej publikacji?
- Znajomość warunków koniecznych do spełnienia standardów akredytacyjnych
- Praktyczne porady dotyczące organizacji pracy w POZ
- Wiedzę na temat praw i obowiązków pacjentów
- Umiejętność poprawy jakości świadczonych usług medycznych
- Informacje o wpływie akredytacji na kontraktowanie usług z NFZ
Kluczowe tematy i obszary
- Opieka nad pacjentem – dostępność świadczeń, profilaktyka chorób
- Kompleksowość opieki – opieka nad pacjentami przewlekle chorymi, współpraca ze szpitalami
- Prawa i obowiązki pacjenta – dostęp do dokumentacji, poszanowanie praw pacjenta
O Autorach
Książkę napisali doświadczeni specjaliści w dziedzinie ochrony zdrowia: Marta Bula, Marta Sobczyńska, Mateusz Kępa oraz Sabina Łyczakowska. Ich wiedza i praktyka w obszarze akredytacji oraz zarządzania jakością w ochronie zdrowia stanowią solidną podstawę dla przedstawionych w publikacji informacji.
O Wydawcy
Wolters Kluwer Polska to renomowane wydawnictwo specjalizujące się w publikacjach z zakresu prawa, medycyny oraz zarządzania. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i współpracy z ekspertami, oferuje wysokiej jakości materiały edukacyjne i informacyjne.
Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktu
Wolters Kluwer Polska Sp. Z o.o.
Przyokopowa 13
01-208 Warszawa
PL-obsluga.klienta@wolterskluwer.com
801044545
Szczegóły
Recenzje
Produkt nie ma jeszcze recenzji.
Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9+