
Opis
Po debiutanckim albumie SASAMI z 2019 roku, pełnym wyważonej melancholii, artystka sięgnęła po mocniejsze brzmienia na Squeeze z 2022 roku, koncertując z metalowym zespołem. Jednak na Blood On the Silver Screen jej celem było ukazanie swoich autentycznych uczuć poprzez śpiew. Pracując z producentami Jenn Decilveo i Rostamem, a jednocześnie będąc jedyną autorką utworów, SASAMI stworzyła album, na którym każdy utwór przedstawia inne oblicze miłości, seksu, władzy i cielesności. „Pop to jak paliwo” – mówi artystka. „Po prostu dodaje energii.”
Zamiast podążać za współczesnymi trendami w popie, SASAMI czerpała inspirację z przełomu lat 2000. i 2010., sięgając po brzmienia znane z Femme Fatale Britney Spears i Born This Way Lady Gagi, a także twórczości Kelly Clarkson, Katy Perry i Sia. Wpływ na nią miało również nowoczesne country, łączące wrażliwość z humorem. Wśród jej inspiracji znaleźli się także Prince, japoński city pop oraz stadionowy, jeansowy styl Bruce’a Springsteena.
SASAMI nie wychowywała się na popie – wręcz przeciwnie, czuła presję, by go unikać. „Zawsze byłam outsiderką i nie czułam, żeby pop do mnie przemawiał” – mówi. „Jako kobieta o innym niż biały kolorze skóry zawsze miałam wrażenie, że muszę tworzyć coś tajemniczego, nowatorskiego, i unikałam lekkości.” Jednak Blood On the Silver Screen jest dla niej formą odzyskania przyjemności na własnych warunkach. Wychowana w Los Angeles, w „konserwatywnym, religijnym kulcie” Kościoła Zjednoczeniowego, miała zaburzony obraz siebie i własnej seksualności. „Moja relacja z miłością i seksem była związana z represyjnymi, bardzo restrykcyjnymi definicjami” – mówi.
Album jest częścią jej drogi do odnalezienia siebie, w pokoleniu, które nie czuje się zobowiązane do podążania za tradycyjnymi normami miłości, seksu czy rodziny. „Dla mnie ten album to budowanie głębokich, znaczących relacji w ramach nowej definicji tego, co jest dobre, słuszne i pełne mocy” – podkreśla. „Wciąż jesteśmy istotami pełnymi pasji”. I dodaje: „Chciałam pójść na całość z tym albumem, chciałam, z całą swoją wrażliwością i emocjonalnością, mieć odwagę podjąć się czegoś tak epickiego, jak stworzenie popowej płyty o miłości. Mam nadzieję, że sprawi, iż ludzie poczują siłę i pełnię siebie. Ważne jest, by nie zamykać się w schematach.”
Intensywny okres trasy koncertowej Squeeze obejmował występy u boku Haim, Mitski i Yeah Yeah Yeahs. Zanim SASAMI wyruszyła jako support Haim, przygotowywała się nawet do gry w ich koncertowym składzie. Zna siostry Haim jeszcze z czasów liceum i nazywa ich „wyrafinowaną muzykę pop” jedną z inspiracji dla Blood On the Silver Screen.
Pandemia pokrzyżowała plany dołączenia do zespołu, ale dzięki tym próbom SASAMI poznała Rostama (ówczesnego dyrektora muzycznego Haim), z którym współpracowała nad dwoma utworami na Blood On the Silver Screen: grunge’ową, zamykającą album balladą „The Seed” oraz pełnym emocji, opartym na arpeggiach „In Love With a Memory” z gościnnym udziałem Clairo.
Kolejnym kluczowym współpracownikiem był reżyser Andrew Thomas Huang (znany ze współpracy z Björk i FKA Twigs), z którym SASAMI zaczęła tworzyć wizualny świat Blood On the Silver Screen jeszcze zanim nagrała muzykę. „Lubię, gdy świat wizualny i muzyczny tworzą jedność” – mówi artystka. To podejście widać w pełnym cielesności teledysku do wydanego wcześniej singla „Honeycrash”, monumentalnej balladzie, rozbrzmiewającej kinowym rozmachem, ukazującą SASAMI jako autorkę złamanych serc, łączącą dramatyzm opery romantycznej z energią science fiction.
Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktu
SONIC DISTRIBUTION D. GÓRKA I WSPÓLNICY SPÓŁKA JAWNA
MŚCISŁAWSKA 6
01-647 warszawa
sales@sonicrecords.pl
605654000
Szczegóły
Lista utworów
1. Slugger
2. Just Be Friends
3. Ill Be Gone
4. Love Makes You Do Crazy Things
5. In Love With A Memory (feat. Clairo)
6. Possessed
7. Figure It Out
8. For The Weekend
9. Honeycrash
10. Smoke (Banished from Eden)
11. Nothing But A Sad Face On
12. Lose It All
13. The Seed
Recenzje
Produkt nie ma jeszcze recenzji.
Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.