Bononcini La Decollazione Di San Giovanni Battista (2 CD)

  • -15%
 

Dostępność:

Wysyłamy w 3 dni

Wysyłamy w 3 dni – to znaczy, że takiego towaru nie mamy na półce w magazynie i musimy go sprowadzić od naszych stałych dostawców. Czas deklarowany przez większość wydawców to 3 dni robocze. Może się zdarzyć, że produkt zostanie doręczony nam wcześniej i wtedy niezwłocznie nastąpi wysyłka Twojego zamówienia.

Zamówienia: 0 - 69,99 PLN > 69,99 PLN Czas dostawy:
Odbiór osobisty w księgarni 0 zł 0 zł 1 dzień roboczy
InPost Paczkomaty 24/7 (Płatność online) 4.99 zł 0 zł 1-2 dni robocze
InPost Paczkomaty - Paczka w Weekend (Płatność online) 16.99 zł 0 zł 1-2 dni robocze
Poczta Polska (Płatność online) 12.99 zł 0 zł 3-5 dni roboczych
Poczta Polska (Płatność za pobraniem) 13.99 zł 0 zł 3-5 dni roboczych
Kurier UPS (Płatność online) 4.99 zł 0 zł 1 dzień roboczy
Kurier UPS (Płatność za pobraniem) 4.99 zł 0 zł 1 dzień roboczy
Wysyłka zagraniczna Sprawdź szczegóły >
59,50 zł 69,99 zł Oszczędzasz 10,49 zł
„ „La Decollazione” Bononciniego wykonano po raz pierwszy w 1709 roku w kaplicy cesarza Józefa I w Wiedniu. Raczej skromną w obsadzie partyturę „La Decollazione” na smyczki i continuo można wyjaśnić wykonaniem w okresie Wielkiego Postu, ale wokalne i instrumentalne wymogi tego utworu w pełni wykorzystują wirtuozerię wiedeńskich muzyków i ich umiejętności wokalne. Jednocześnie Bononcini wplótł doskonale opanowaną przez niego technikę kontrapunktu, zwykle kojarzoną z muzyką sakralną, w całe dzieło tak, że nosi znamiona zarówno kompozycji świeckiej, jak i religijnej.

Tę kontrapunktyczną powagę można dostrzec w orkiestrowym wstępie, finałowym chórze „Muore il giusto”, śpiewanym przez 5 solistów, i w kilku ariach, szczególnie arii św. Jana „Bacio l'ombre”, zapisanej w mrocznej tonacji f-moll. Partię św. Jana śpiewa alt – w rejestrze wokalnym często przypisywanym bohaterom barokowych oper, w których wówczas wcielali się dysponujący silnymi płucami kastraci. Rola moralnie słabego Heroda została powierzona basowi, podczas gdy partie Herodiady i Salome wykonywali kastraci-sopraniści kreujący zazwyczaj role kobiece, z przypisaną im muzyką szczególnie zmysłową w stylu. Duet Heroda i Herodiady „Rieda pure” z początku utworu byłby efektownym duetem miłosnym w każdej operze tamtych czasów, a jednocześnie jest imponujący pod względem kontrapunktycznym, splatając partie kochanków na wzór wcześniejszych włoskich madrygałów.

Bononcini stosuje w oratorium schemat arii da capo, ale zapisuje w całości powrót sekcji A, zamiast używać skrótu DC. Jednak w dramatycznym punkcie zwrotnym opowieści, kiedy Salome śpiewa arię „De la palme” i prawdopodobnie tańczy dla gości, Herod przerywa jej pełnym pasji recytatywem „Non piu, deh cessa”, zanim jeszcze zdąży ukończyć sekcję B, po czym składa propozycję spełnienia jej życzenia. Chociaż zerwanie z konwencją muzyczną może wydawać się dziś drobnostką, w czasach Bononciniego było to bardzo niezwykłe i żywe przedstawienie erotycznej mocy Salome i słabości Heroda. Jego rozbudowana aria „Nulla si neighi”, którą następnie wykonuje, zawiera partie dwóch wiolonczel solo – możemy spekulować, że grali je wówczas bracia Bononcini.

Oratorium „La decollazione” zawiera wiele wspaniałych arii, niektórych tylko na głos i continuo, innych z pełnoprawnym i świetnie napisanym akompaniamentem smyczków. Dotychczas było znane i badane przez naukowców, lecz teraz przyszedł czas, by dzieło to mogło docenić i podziwiać szersze audytorium. Wielce prawdopodobne, że nigdy nie będzie tak popularne jak oratoria Händla, czy tak żywe jak „Salome” Straussa, lecz niniejsze nagranie stanowi cenny wkład w ukazanie światu tego mało znanego arcydzieła.”- Brent Wissick, profesor University of North Carolina, Chapel Hill (Tłumaczenie – Anna Marks).

Napisz własną recenzję
Napisz recenzję o produkcie: Bononcini La Decollazione Di San Giovanni Battista (2 CD)
Twoja ocena
Ocena ogólna
1. Introduzione 
Prima parte
2. Aria: Sorga omai l' Alba lucente (Erodiade)
3. Recitativo: Ma no, de' suoi bei raggi il sol (Erodiade, Erode)
4. Aria: Tutto attento il sol mirai (Erode)
5. Recitativo: Soffri mio Re (Erodiade, Erode, Battista)
6. Aria: Perché il sole (Battista)
7. Recitativo: Ma tu che fai? (Battista, Erode)
8. Aria: Omicida e la pieta (Erode) 
9. Recitativo: Oh, di cieco pensiero ingannate follie! (Battista)
10. Aria: Parmi veder (Battista)
11. Recitativo: Mio sposo, mio signore (Erodiade, Erode)
12. Aria: Gia costretta dal martir (Erodiade)
13. Recitativo: Erodiade, deh cessa dai rimproveri tuoi (Erodiade, Erode) 
14. Duetto: Rieda pure / Torni pure (Erodiade, Erode)
15. Recitativo: Ecco a’ tuoi cenni (Salome, Erodiade)
16. Aria: Si, cadra la cervice si temuta (Salome)
17. Recitativo: Al prigionier Battista (Angelo)
18. Aria: Preziosa e quella morte (Angelo) 
1. Aria: Festivi, giulivi, risuanate (Salome)
2. Recitativo: Ma a regia mensa assiso (Salome)
3. Coro: Rapido da te lungi
4. Recitativo: De la tua vita (Salome)
5. Aria: De le palme c’ha l’Idume (Salome)
6. Recitativo: Non piu, deh cessa (Erode, Erodiade, Salome) 
7. Aria: Nulla si nieghi (Erode)      
8. Recitativo: Ah, mio Rege adorato (Erodiade, Erode, Battista)
9. Aria: Bacio l'ombre e le catene (Battista) 
10. Recitativo: In questo orror profondo (Angelo)     
11. Aria: Con animo forte incontra la morte (Angelo)
12. Recitativo: Qual annunzio beato (Battista)            
13. Aria: Tu che sei nume di pace (Battista) 
14. Recitativo: Et ancora i tuoi voti (Angelo)
15. Aria: Tardi diviene all'ira (Angelo)           
16. Recitativo: Figlia gia fausto arride (Erodiade, Salome)        
17. Aria: Clizia, che amante del Sole (Salome)             
18. Recitativo: Signor, giacché (Salome, Erode, Erodiade)        
19. Aria: Il crin cingetemi (Erodiade)             
20. Recitativo: Ecco, o Madre (Salome)         
21. Duetto: Ho vinto o figlia / Vincesti, o madre (Erodiade, Salome)      
22. Recitativo: Cosi d’empio livore (Angelo)
23. Coro: Muore il giusto