Brahms

  • -20%
 

Dostępność:

Wysyłamy w 3 dni

Wysyłamy w 3 dni – to znaczy, że takiego towaru nie mamy na półce w magazynie i musimy go sprowadzić od naszych stałych dostawców. Czas deklarowany przez większość wydawców to 3 dni robocze. Może się zdarzyć, że produkt zostanie doręczony nam wcześniej i wtedy niezwłocznie nastąpi wysyłka Twojego zamówienia.

Zamówienia:0 - 99 PLN>99 PLNCzas dostawy:
Odbiór osobisty w księgarni 0 zł0 zł1 dzień roboczy
InPost Paczkomaty 24/7 (Płatność online)7.99 zł0 zł1-2 dni robocze
InPost Paczkomaty - Paczka w Weekend (Płatność online)16.99 zł0 zł1-2 dni robocze
Poczta Polska (Płatność online)12.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Poczta Polska (Płatność za pobraniem)13.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Kurier UPS (Płatność online)7.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Kurier UPS (Płatność za pobraniem)7.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Wysyłka zagranicznaSprawdź szczegóły >
40,00 zł 49,99 zł Oszczędzasz 9,99 zł
„Piotr Matwiejczuk: Eduard Hanslick nazwał I Symfonie? „Appassionata?”, bywa nazywana tez˙ „Patetyczna?”. Mówi sie? o niej, z˙e jest „X Symfonia?” Beethovena. Czy pan ma jakies´ swoje okres´lenie na to dzieło?

Giancarlo Guerrero: Bardzo lubie? to ostatnie, poniewaz˙ forma tego utworu jest bardzo bliska Dziewia?tej Beethovena. Z kolei te potężne uderzenia kotłów na pocza?tku sa? jak pukanie losu z Pia?tej...

PM: Mamy tez˙ parafraze? melodii Ody do rados´ci i przejs´cie od ponurego c-moll do ekstatycznego C-dur, jak w V Symfonii.

GG: To jasne, z˙e Brahms poda?z˙ał za swoim poprzednikiem, ale najbardziej nie- zwykłe jest to, jak genialnie zaadaptował elementy dzieł Beethovena w utworze, który przemawia przeciez˙ własnym je?zykiem Brahmsa. (…)

PM: I Symfonie? Brahmsa z NFM Filharmonia? Wrocławska? wykonuje pan juz˙ jakis´ czas. Jak długo tego rodzaju dzieło musi dojrzewac´ w panu i w orkiestrze, by uznał pan, z˙e moz˙na je nagrac´?

GG: Symfonie? znamy s´wietnie – i orkiestra, i ja. To niebezpieczna sytuacja, bo trudno wznies´c´ sie? ponad własne przyzwyczajenia, zainspirowac´ sie? nawzajem, ale tez˙ przekonac´ do własnej interpretacji. Na szcze?s´cie znakomicie sie? dogadujemy, lubimy eksperymentowac´ i z˙adne z nas nie uwaz˙a, z˙e zna odpowiedzi na wszystkie pytania. Bylis´my równiez˙ otwarci na uwagi rez˙yserów dz´wie?ku. W wykonywaniu muzyki najwaz˙niejsze jest to, by miec´ otwarta? głowe?. Trzeba pamie?tac´ o tradycji, ale jednoczes´nie nie bac´ sie? nowych pomysłów. Kaz˙de wykonanie jakiegos´ dzieła z przeszłos´ci jest jego ponownym odkrywaniem.”

Fragment wywiadu zamieszczonego w booklecie.

Napisz własną recenzję
Napisz recenzję o produkcie: Brahms
Twoja ocena
Ocena ogólna
1. Un Poco Sostenuto – Allegro (16’42)
2. Andante Sostenuto (9’47)
3. Un Poco Allegretto E Grazioso (5’15)
4. Adagio – Piu Andante – Allegro Non Troppo, Ma Con Brio (17’31)
5. Uwertura akademicka op. 80 (10’29)