Gawkers: Art and Audience in Late Nineteenth-Century France

 

Dostępność:

Produkt niedostępny

Produkt niedostępny – produkt nie jest obecnie osiągalny u żadnego z naszych dostawców. Zawsze możliwy jest dodruk, wznowienie lub reedycja tytułu, o ile wydawca podejmie taką decyzję. Dzięki bieżącej aktualizacji naszej oferty planowana data ponownej sprzedaży takiego tytułu znajdzie się przy jego opisie.

Zamówienia:0 - 99 PLN>99 PLNCzas dostawy:
Odbiór osobisty w księgarni 0 zł0 zł1 dzień roboczy
InPost Paczkomaty 24/7 (Płatność online)7.99 zł0 zł1-2 dni robocze
InPost Paczkomaty - Paczka w Weekend (Płatność online)16.99 zł0 zł1-2 dni robocze
Poczta Polska (Płatność online)12.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Poczta Polska (Płatność za pobraniem)13.99 zł0 zł3-5 dni roboczych
Kurier UPS (Płatność online)7.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Kurier UPS (Płatność za pobraniem)7.99 zł0 zł1 dzień roboczy
Wysyłka zagranicznaSprawdź szczegóły >
289,90 zł
How the urban spectator became the archetypal modern viewer and a central subject in late nineteenth-century French art

Gawkers explores how artists and writers in late nineteenth-century Paris represented the seductions, horrors, and banalities of street life through the eyes of curious viewers known as badauds. In contrast to the singular and aloof bourgeois flâneur, badauds were passive, collective, instinctive, and highly impressionable. Above all, they were visual, captivated by the sights of everyday life. Beautifully illustrated and drawing on a wealth of new research, Gawkers excavates badauds as a subject of deep significance in late nineteenth-century French culture, as a motif in works of art, and as a conflicted model of the modern viewer.

Bridget Alsdorf examines the work of painters, printmakers, and filmmakers who made badauds their artistic subject, including Félix Vallotton, Pierre Bonnard, Henri de Toulouse-Lautrec, Honoré Daumier, Edgar Degas, Jean-Léon Gérôme, Eugene Carriere, Charles Angrand, and Auguste and Louise Lumiere. From morally and intellectually empty to sensitive, empathetic, and humane, the gawkers these artists portrayed cut across social categories. They invite the viewer’s identification, even as they appear to threaten social responsibility and the integrity of art.

Delving into the ubiquity of a figure that has largely eluded attention, idling on the margins of culture and current events, Gawkers traces the emergence of social and aesthetic problems that are still with us today.


Napisz własną recenzję
Napisz recenzję o produkcie: Gawkers: Art and Audience in Late Nineteenth-Century France
Twoja ocena
Ocena ogólna

Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.