
Opis
Spór o Mękę Zbawiciela ma znaczenie tyleż historyczne, ile współczesne. Wraz z radykalnym przewartościowaniem swojego stosunku do judaizmu katoliccy teologowie musieli bowiem przyjąć nowe rozumienie tego, co wydarzyło się na Golgocie. Uciekając przed oskarżeniem o antysemityzm, wielu z nich dokonuje coraz bardziej radykalnej reinterpretacji tekstów ewangelicznych. Ich wysiłek ma doprowadzić do jednego celu: w jak największym stopniu ograniczyć winę władz żydowskich i ludu żydowskiego i przenieść ją na starożytnych Rzymian. Wszystko to po to, żeby jedynymi winnymi śmierci na Golgocie okazali się rzymscy przywódcy - prefekt, jego żołnierze, w ostateczności kolaborujący z nimi żydowscy arystokraci skupieni wokół świątyni. W całej tej pozornie historycznej debacie chodzi wyłącznie o to, żeby zminimalizować, wbrew oczywistym przekazom pierwszych świadków wydarzeń - odpowiedzialność żydowską, żeby za wszelką cenę usunąć zmazę winy z ludu żydowskiego. Oto jak na ołtarzu współczesnej politycznej poprawności i dobrych relacji katolicko-żydowskich, szerzej: chrześcijańsko-żydowskich, kładzie się prawdę historyczną. Ze wstępu Pawła Lisickiego
Ta książka musiała powstać, bo jej brak stawał się coraz bardziej dotkliwy. Propagowanie i nagłaśnianie tuzinów publikacji napisanych po linii politycznej poprawności doprowadziło do relatywizowania, wypaczania i stawiania poza nawiasem chrześcijaństwa tego, co stanowi jego fundament i sedno, czyli Nowego Testamentu. Skalę zamieszania i dezorientacji powiększa to, że w sukurs autorom otwarcie antychrześcijańskim przychodzą badacze chrześcijańscy, wśród nich historycy oraz egzegeci i teologowie. Nagromadzenie domysłów, wątpliwości i podejrzeń, a nawet pomówień i bzdur, podnoszonych pod adresem pism nowotestamentowych osiągnęło takie rozmiary, że dalsze tolerowanie owego stanu rzeczy grozi rozsadzaniem chrześcijaństwa, tym groźniejszym, że dokonywanym od środka. Paweł Lisicki rzetelnie - i odważnie - zdiagnozował to, co stanowi pożywkę dla antychrześcijańskich ataków. Bazują one, w zgodzie z regułami narzucanej od pół wieku politycznej poprawności, na zwalczaniu antysemityzmu, traktując go jako nieprzejednanego i najgroźniejszego wroga. Ks. Prof. Waldemar Chrostowski
Kto zabił Jezusa? – Analiza historyczna i teologiczna
„Kto zabił Jezusa?” to książka, która podejmuje kontrowersyjny temat odpowiedzialności za śmierć Jezusa Chrystusa, łącząc w sobie elementy historii, teologii oraz współczesnych debat społecznych. Autorzy starają się zrozumieć, jak zmieniające się podejście do judaizmu wpływa na interpretację wydarzeń z Golgoty oraz jakie konsekwencje niesie to dla współczesnych relacji międzyreligijnych.
Dla kogo jest ta książka?
- Teologowie i studenci kierunków religijnych
- Osoby zainteresowane historią chrześcijaństwa i judaizmu
- Miłośnicy literatury religijnej i historycznej
- Osoby poszukujące głębszego zrozumienia współczesnych debat na temat antysemityzmu
Co zyskasz dzięki tej publikacji?
- Nowe spojrzenie na historyczne wydarzenia związane z Męką Zbawiciela
- Wgląd w współczesne interpretacje tekstów ewangelicznych
- Możliwość zrozumienia wpływu historii na współczesne relacje międzyreligijne
- Analizę prób reinterpretacji odpowiedzialności za śmierć Jezusa w kontekście antysemityzmu
Kluczowe tematy i obszary
- Historia Męki Zbawiciela
- Teologia katolicka i judaizm
- Antysemityzm w kontekście współczesnym
- Reinterpretacja tekstów ewangelicznych
O Wydawcy
Fronda to wydawnictwo, które specjalizuje się w publikacjach dotyczących religii, filozofii oraz historii. Zyskało uznanie dzięki odważnym i kontrowersyjnym tematom, które podejmuje, a także wysokiej jakości edytorskiej swoich książek.
Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktu
FRONDA PL SP Z O O
Łopuszańska 32
02-220 Warszawa
info@xlm.pl
228365445
Szczegóły
Recenzje
Produkt nie ma jeszcze recenzji.
Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9+