
Opis
Geometria może stać się dla dzieci łatwa i interesująca, gdyż może być wizualna, intuicyjna i zrozumiała. W otaczającym nas świecie można znaleźć wiele atrakcyjnych i kształcących modeli różnych obiektów geometrycznych, zwłaszcza przestrzennych, czyli brył. Poprzez bezpośredni kontakt z tymi modelami, wykonywanie z ich pomocą różnych eksperymentów, badanie – za ich pośrednictwem – własności reprezentowanych przez nie obiektów, uczniowie mogą rozwijać swoje geometryczne intuicje i swoją wiedzę. W taki właśnie sposób – eksperymentując z otaczającą rzeczywistością – uczą się przez pierwsze lata swojego życia i, jak pokazuje codzienność, robią to w bardzo skuteczny sposób.
Zacznijmy od zaopatrzenia się w odpowiednią ilość potrzebnych pomocy:
kwadratowych kolorowych karteczek,
nożyczek i kartek,
geoplanów i gumek,
prostokątnych (bezpiecznych) lusterek.
Przykłady pracy z tymi pomocami są opisane w poszczególnych działach książki Matematyczne eksperymenty Geometria nie tylko dla klas 1–3.
Chcemy Państwa zachęcić do wspólnego ze swoimi uczniami „geometrycznego” eksperymentowania. Opisane w tej książce eksperymenty są dostępne i kształcące zarówno dla dzieci w klasach 1–3, jak i w starszych klasach szkoły podstawowej. Niektóre z nich mogą się też przydać jeszcze starszym uczniom jako lekarstwo na geometrię, której nie rozumieją i nie lubią.
Matematyczne eksperymenty – Geometria nie tylko dla klas 1–3
Odkryj fascynujący świat geometrii, który może stać się łatwy i interesujący dla dzieci! Książka "Matematyczne eksperymenty" to doskonałe narzędzie, które wprowadza uczniów klas 1–3 w tajniki obiektów geometrycznych poprzez zabawę i eksperymenty.
Dla kogo jest ta książka?
- Nauczyciele klas 1–3, którzy chcą wzbogacić swoje lekcje o elementy geometrii.
- Rodzice pragnący wspierać swoje dzieci w nauce matematyki.
- Pedagodzy i terapeuci zajmujący się edukacją wczesnoszkolną.
- Osoby zainteresowane nowoczesnymi metodami nauczania matematyki.
Co zyskasz dzięki tej publikacji?
- Praktyczne pomysły na zajęcia z geometrii, które angażują uczniów.
- Wskazówki dotyczące wykorzystania modeli przestrzennych w nauczaniu.
- Możliwość rozwijania geometrycznej intuicji dzieci poprzez zabawę.
- Inspiracje do tworzenia własnych eksperymentów z obiektami geometrycznymi.
Kluczowe tematy i obszary
- Wprowadzenie do geometrii w edukacji wczesnoszkolnej.
- Rola modeli przestrzennych w nauczaniu matematyki.
- Metodyka prowadzenia zajęć z wykorzystaniem eksperymentów.
- Rozwój umiejętności matematycznych poprzez zabawę.
O Autorze
Mirosław Dąbrowski to doświadczony pedagog, który z pasją angażuje się w rozwój metod nauczania matematyki. Jego podejście do edukacji opiera się na praktycznych doświadczeniach i eksperymentach, które pomagają dzieciom lepiej zrozumieć otaczający je świat.
O Wydawcy
NOWIK to wydawnictwo specjalizujące się w publikacjach edukacyjnych, które stawia na innowacyjne podejście do nauczania. Dzięki starannie dobranym materiałom, NOWIK wspiera nauczycieli i uczniów w odkrywaniu radości z nauki.
Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktu
Wydawnictwo Nowik Sp. j.
Fabryczna 1
45-349 Opole
biuro@nowik.com.pl
600496446
Szczegóły
Podręczniki / szkoła podstawowa / klasa 2 / matematyka
Podręczniki / szkoła podstawowa / klasa 3 / matematyka
Podręczniki / szkoła podstawowa / klasa 4 / matematyka
Podręczniki / szkoła podstawowa / klasa 5 / matematyka
Podręczniki / szkoła podstawowa / klasa 6 / matematyka
Recenzje
Produkt nie ma jeszcze recenzji.
Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9+











































