
Opis
Wybór partnera lub partnerki jest jednym z najważniejszych elementów naszego życia. Ludzie zakochują się w sobie, spędzając ze sobą całe życie lub jedynie jego część - tak bowiem było, jest i prawdopodobnie będzie. Prawdziwe randki to przejście sfery zalotów z domowego zacisza w przestrzeń publiczną. To czas zmiany miejsca wspólnego spędzania czasu i przeniesienie go z domu do kawiarni, kin czy do parków. Klasyczne randki wyparły w pewien sposób odwiedziny w domach, które wcześniej były miejscem wspólnych spotkań, ale często jedynie w towarzystwie przyzwoitki. Kiedy pojawiły się randki, zaczął zanikać okres wszechobecnego nadzoru rodziny, gdyż wcześniej związek dwojga ludzi przypominał bardziej handlową transakcję niż świadomy wybór osoby, z którą zamierza się dzielić wspólne życie. Nie zdajemy sobie czasami sprawy, jak bardzo zmienił się przez ostatnie lata język komunikowania się przed i podczas randki oraz jak bardzo zmieniały się miejsca randkowania. Zmienił się sposób randkowania i zwyczaje z tym związane - język kwiatów zastąpiły emotikony, a biura matrymonialne coraz częściej są wypierane przez portale randkowe. Kiedy pojawiły się biura pośrednictwa dla zakochanych? Jak wyglądały pierwsze ogłoszenia matrymonialne? Jak kontaktowali się zakochani w towarzystwie ciotek przyzwoitek? Jak powstały pierwsze portale randkowe? Jak wyglądały Flirty Towarzyskie? Czy narzeczoną można kupić w automacie vendingowym? To część z tematów poruszanych w niniejszej książce. Od końca XIX wieku powodzeniem cieszyły się różnego rodzaju poradniki dla tych, którzy zamierzali zawrzeć związek małżeński. Dotyczyły one zarówno wyboru swojej drugiej połowy, jak i przestrzegały przed różnymi niebezpieczeństwami z tym związanymi. Pewne porady wydają się nam dzisiaj śmieszne i archaiczne, ale wiele jest takich, które do dzisiaj są aktualne. I o tym też jest ta książka
Szczegóły
Recenzje
Produkt nie ma jeszcze recenzji.
Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9+