Dostawa 0 zł do sieci księgarń

Bezpłatna wysyłka powyżej 149 zł

Gwarancja zadowolenia z zakupów

Tryb offline
Opis

Opis

Wielkie reformy, miliardy z Unii na zrównoważony rozwój, rekordy prędkości pociągów i ilości pasażerów, a tymczasem polskimi kolejami w III RP wciąż jeździ mniej ludzi niż w PRL-u, a najnowsze tabory mają problem z osiągnięciem czasu przejazdów sprzed wojny. Co się stało, że jest tak dobrze, skoro jest tak źle?

To nie tylko efekt propagandy kolejnych ministrów, dyrektorów i prezesów spółek kolejowych, ale również skutek celowej polityki polskich rządów, niezależnie od opcji politycznej. Polscy decydenci - wbrew światowym trendom i eksperckiej wiedzy - przyjęli sobie za cel likwidację „nierentownej” infrastruktury, odbierając całym miastom i miasteczkom ich „okno na świat”.

Czy zapaść polskiej kolei była niemożliwa do uniknięcia? Karol Trammer nie tylko opisuje kto i jak likwidował polską kolej, ale również wskazuje na polityczne mechanizmy, które sprawiły, że stała się możliwa ta piękna katastrofa polskiego kolejnictwa, a także całkiem naoczne katastrofy jak w Szczekocinach, na stacji Baby, czy w Korzybiu.



Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktu
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
ul. Pańska 3
00-124 Warszawa
info@artmuseum.pl
22 596 40 10
Recenzje

Recenzje

5,0(4)

5
100%
4
0
3
0
2
0
1
0

Masz ten produkt?

Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.

  • Grażka

    (0)

    29.06.2025 07:21

    Ostre cięcie

    Zapowiada się ciekawa lektura

    Recenzja była pomocna?

  • MMM

    (0)

    30.01.2021 13:26

    Ostre Cięcie

    Bardzo dobrze napisana książka. Ciężko się oderwać od czytania. Przedstawia w całości wieloetapową i spójną strategię niszczenia kolei w Polsce.

    Recenzja była pomocna?

  • Aleksandra

    (0)

    10.09.2020 12:54

    Ostro odcięci

    Książka Karola Trammera ukazuje nie tylko techniczny rozbiór sieci kolejowej w Polsce, ale również politykę zarówno krajową, która doprowadziła do tego, że pewna grupa interesu przeważyła nad funkcjonalnością kolei. Kolej przestaje być dla pasażerów - mówi autor, a przez to pogłębia się odcięcie komunikacyjne mieszkańców demontowanych szlaków kolejowych. Ludzie są ostro odcięci od kolei. Książka nie tylko dla pasjonatów kolei, ale i tych, którzy interesują się socjologią komunikacji.

    Recenzja była pomocna?

  • mikl

    (0)

    28.06.2020 13:10

    Warte

    Dla tych co zamiast wsłuchiwać w propagandę sukcesu potrafią i chcą sami wyciągać wnioski. Obiektywny obraz transformacji "po polsku"

    Recenzja była pomocna?

Nasza cena:26,69 złCena sugerowana przez wydawcę: 39,90 zł
Wysyłamy w 24h
Dostawa do księgarni
0 zł
Sprawdź koszt dostawy

Seria

Wybrano20 produktów
Łączna kwota:
565,77 zł
2025-10-08

Inni kupili również