















Opis
W tym wyjątkowym zbiorze znalazły się następujące utwory: „Alibi”, „Niebieskie soczewki”, „Ganimedes”, „Staw”, „Arcyksiężna”, „Groźny”, „Polowanie” oraz „Niebianie”.
Każde z opowiadań autorki głośnej „Rebeki” jest po mistrzowsku skonstruowanym małym, zapierającym dech w piersiach dziełem literackim, często zwieńczonym zaskakującą puentą. Niezwykle celne obserwacje psychologiczne, pełne wyrozumiałości i empatii spojrzenie na ludzkie kompleksy i słabości, szacunek dla najintymniejszych przeżyć duchowych człowieka, elementy budzące dreszcz grozy, a także subtelne poczucie humoru – to niezaprzeczalne walory tej zaskakującej i bardzo interesującej prozy.
W tytułowym opowiadaniu tego zbioru, Marda West czeka w szpitalu na zabieg, który ma przywrócić jej wzrok. Nawiązała już bliskie relacje z tutejszym personelem i z niecierpliwością wyczekuje chwili, gdy po raz pierwszy ich zobaczy. Jednak to, co ukazuje się jej oczom po zdjęciu opatrunków, przekracza granice wyobraźni - jej chirurg ma głowę psa, a pielęgniarka łeb krowy…
Du Maurier, niczym Wilkie Collins czy współczesna Sarah Waters, posiadała niemal nadprzyrodzoną umiejętność budowania atmosfery napięcia i niepokoju. Wiedziała, jak sprawić, by czytelnik drżał z niepokoju i ciekawości, jak autorka tak pokieruje fabułą, by zadać mu celny i ostateczny cios.
Jej opowiadania to dowód na to, że najlepsza literatura potrafi zaskakiwać, intrygować i wciągać bez reszty.
Jeden z największych i najbardziej oryginalnych talentów literackich ubiegłego wieku.
„Daily Telegraph”
Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktu
Wydawnictwo Albatros Sp. z o.o.
Hlonda 2a/25
02-972 Warszawa
kontakt@wydawnictwoalbatros.com
+48222512272
Szczegóły
Recenzje
5,0(2)
Masz ten produkt?
Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.
Spójrz na świat przez "Niebieskie soczewki"
Recenzja księgarza Świat Książki
Zbiór ośmiu opowiadań Daphne du Maurier przepięknie wznowiony w serii butikowej wydawnictwa Albatros szczególnie przypadnie do gustu fanom thrillerów psychologicznych i subtelnej grozy, miłośnikom opowiadań z dreszczykiem oraz amatorom literatury klasycznej. Mimo upływu lat to kawał ekscytującej prozy, która olśniewa intensywnością uczuć i literackim kunsztem. Du Maurier daje czytelnikowi okazję do zgłębiania tajemnic ludzkiej psychiki, mechanizmów lęku, czy badania ludzkiej tożsamości i granic percepcji oraz subiektywnego postrzegania rzeczywistości. Każde z opowiadań spełnia rolę niebieskiej soczewki, która pozwala nabrać innej perspektywy. Jednak czy to, co ukazuje się naszym oczom przez niebieskie soczewki, to obraz odpowiadający rzeczywistości tej prawdziwej? A może takie soczewki to bilet do rzeczywistości kreowanej przez wyobraźnię, bilet wstępu do innego świata? Teraz widzę świat przez niebieskie soczewki. Soczewki oczywiście pozwalają zobaczyć świat dużo wyraźniej, nie żałują intensywności wrażeń, wyostrzają zmysł. Jednakże soczewki są niebieskie, zatem rozsądek nakazywałby wątpić, że kolory zgadzają się z realnym stanem, wówczas soczewki fundują przekłamany, wypaczony obraz. A co jeżeli niebieskie soczewki są idealne i to właśnie przez nie widać świat taki, jaki jest, zaś niebieska poświata wręcz umożliwia oglądanie faktycznych barw? "Niebieskie soczewki" to świetnie skrojone obrazki, z których każdy znajduje finał w nieoczekiwanej, zaskakującej puencie. Czytelnikowi towarzyszy uczucie niepokoju i podniecenia. Niekiedy akcja nabiera tempa współczesnego filmu. Spokój i obłęd, realizm i paranoja, świat kieruje się dziwaczną logiką, los jest nieuchronny, a zło czai się tuż za rogiem... może wewnątrz nas samych? Anna, księgarka, Wrocław, CH Magnolia Park
Cień, który patrzy
Recenzja Księgarza Świat Książki
W świecie Daphne du Maurier nie ma bezpiecznych dróg. Są tylko ścieżki pełne kurzu, krzywych znaków i spojrzeń zza ramienia, które czujesz, choć nikt cię nie woła. Niebieskie soczewki to zbiór, w którym każdy tekst gra jak nuta z zepsutego pianina – fałszuje nadzieję, ale nie przestaje być prawdą. Daphne du Maurier nie pisze historii, raczej wyciąga je z ciemnych kątów. Nie potrzebuje krwi, by przerazić – wystarczy wymiana spojrzeń. Co się stanie, kiedy przestaniesz widzieć to, co ludzie chcą ci pokazać, a zaczniesz dostrzegać to co ukrywają? Świat bohaterki tytułowych Niebieskich soczewek to nie świat lecz teatr masek, w których twarze zwierząt mówią więcej o człowieku niż ludzka skóra. Każde opowiadanie jest jak stara piosenka: wędrowiec, zdrada, wina, zemsta, zaskoczenie – ale du Maurier nie pozwala czytelnikowi nucić wraz z nią. Jej podejście do czytelnika to raczej przecięcie mu ręki papierem i zapytanie go, dlaczego naiwnie wierzył w normalność? Mimo wszystko jednak, w jej opowiadaniach nie chodzi o duchy, lecz o to, co pozostaje po nich, gdy światło ponownie zostanie włączone. Dzięki temu, największą siłą tego zbioru jest niepokój. Cichy, ciągle szeleszczący – jak wierzba płacząca na wietrze, obok której możesz usiąść i wsłuchać się w oddech jej gałęzi i liści. W tym nikczemnym świecie du Maurier nie ma miejsca na zbawienie, ale na pewno jest sprawiedliwość. Nieczęsto łagodna, ale zawsze ostateczna. Martin, księgarz, Księgarnia Katowice Trzy Stawy
Recenzja księgarza Świat Książki
(0)27.08.2025 20:28
Spójrz na świat przez "Niebieskie soczewki"
Zbiór ośmiu opowiadań Daphne du Maurier przepięknie wznowiony w serii butikowej wydawnictwa Albatros szczególnie przypadnie do gustu fanom thrillerów psychologicznych i subtelnej grozy, miłośnikom opowiadań z dreszczykiem oraz amatorom literatury klasycznej. Mimo upływu lat to kawał ekscytującej prozy, która olśniewa intensywnością uczuć i literackim kunsztem.
Du Maurier daje czytelnikowi okazję do zgłębiania tajemnic ludzkiej psychiki, mechanizmów lęku, czy badania ludzkiej tożsamości i granic percepcji oraz subiektywnego postrzegania rzeczywistości.
Każde z opowiadań spełnia rolę niebieskiej soczewki, która pozwala nabrać innej perspektywy. Jednak czy to, co ukazuje się naszym oczom przez niebieskie soczewki, to obraz odpowiadający rzeczywistości tej prawdziwej? A może takie soczewki to bilet do rzeczywistości kreowanej przez wyobraźnię, bilet wstępu do innego świata? Teraz widzę świat przez niebieskie soczewki. Soczewki oczywiście pozwalają zobaczyć świat dużo wyraźniej, nie żałują intensywności wrażeń, wyostrzają zmysł. Jednakże soczewki są niebieskie, zatem rozsądek nakazywałby wątpić, że kolory zgadzają się z realnym stanem, wówczas soczewki fundują przekłamany, wypaczony obraz. A co jeżeli niebieskie soczewki są idealne i to właśnie przez nie widać świat taki, jaki jest, zaś niebieska poświata wręcz umożliwia oglądanie faktycznych barw?
"Niebieskie soczewki" to świetnie skrojone obrazki, z których każdy znajduje finał w nieoczekiwanej, zaskakującej puencie. Czytelnikowi towarzyszy uczucie niepokoju i podniecenia. Niekiedy akcja nabiera tempa współczesnego filmu. Spokój i obłęd, realizm i paranoja, świat kieruje się dziwaczną logiką, los jest nieuchronny, a zło czai się tuż za rogiem... może wewnątrz nas samych?
Anna, księgarka, Wrocław, CH Magnolia ParkRecenzja była pomocna?
Recenzja Księgarza Świat Książki
(0)01.08.2025 10:26
Cień, który patrzy
W świecie Daphne du Maurier nie ma bezpiecznych dróg. Są tylko ścieżki pełne kurzu, krzywych znaków i spojrzeń zza ramienia, które czujesz, choć nikt cię nie woła. Niebieskie soczewki to zbiór, w którym każdy tekst gra jak nuta z zepsutego pianina – fałszuje nadzieję, ale nie przestaje być prawdą.
Daphne du Maurier nie pisze historii, raczej wyciąga je z ciemnych kątów. Nie potrzebuje krwi, by przerazić – wystarczy wymiana spojrzeń. Co się stanie, kiedy przestaniesz widzieć to, co ludzie chcą ci pokazać, a zaczniesz dostrzegać to co ukrywają? Świat bohaterki tytułowych Niebieskich soczewek to nie świat lecz teatr masek, w których twarze zwierząt mówią więcej o człowieku niż ludzka skóra.
Każde opowiadanie jest jak stara piosenka: wędrowiec, zdrada, wina, zemsta, zaskoczenie – ale du Maurier nie pozwala czytelnikowi nucić wraz z nią. Jej podejście do czytelnika to raczej przecięcie mu ręki papierem i zapytanie go, dlaczego naiwnie wierzył w normalność? Mimo wszystko jednak, w jej opowiadaniach nie chodzi o duchy, lecz o to, co pozostaje po nich, gdy światło ponownie zostanie włączone. Dzięki temu, największą siłą tego zbioru jest niepokój. Cichy, ciągle szeleszczący – jak wierzba płacząca na wietrze, obok której możesz usiąść i wsłuchać się w oddech jej gałęzi i liści.
W tym nikczemnym świecie du Maurier nie ma miejsca na zbawienie, ale na pewno jest sprawiedliwość. Nieczęsto łagodna, ale zawsze ostateczna.
Martin, księgarz, Księgarnia Katowice Trzy StawyRecenzja była pomocna?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9+
Seria






