Splątane drzewo życia. Nowe, radykalne spojrzenie na teorię ewolucji

Zamówienia:0 - 69,99 PLN>69,99 PLNCzas dostawy:
InPost Paczkomaty 24/7 (Płatność online)4.99 zł0 zł1-2 dni robocze
Kurier UPS (Płatność za pobraniem)4.99 zł0 zł1 dzień roboczy

Historia życia na naszej planecie w świetle najnowszych odkryć

Co wydarzyło się na przestrzeni ostatnich około czterech miliardów lat, by życie od swych prymitywnych początków mogło wybujać do tak olśniewającej różnorodności i złożoności, jaką obecnie możemy podziwiać? Jak przypadkowe zdarzenia dały początek stworzeniu tak cudownemu jak człowiek – a także płetwalom błękitnym, tyranozaurom i gigantycznym sekwojom?

W centrum uwagi Davida Quammena znajduje się nowa metoda opowiadania historii życia na Ziemi – przy pomocy filogenetyki molekularnej. Polega ona na odczytywaniu całej historii życia z różnic w cząsteczkach istniejących do dziś w żywych organizmach. Dzięki temu teraz wiemy na przykład, że około ośmiu procent ludzkiego genomu nie pojawiło się w wyniku bezpośredniego dziedziczenia od przodków, lecz w rezultacie infekcji wirusowej.

Kolejne badania dowodzą, że ewolucja jest o wiele bardziej skomplikowanym procesem, niż nam się wydawało. David Quammen wyjaśnia, w jaki sposób najnowsze odkrycia w dziedzinie biologii molekularnej mogą zmienić nasze dotychczasowe rozumienie teorii ewolucji i wpłynąć na nasze życie.

Napisz recenzję o produkcie: Splątane drzewo życia. Nowe, radykalne spojrzenie na teorię ewolucji