Dostawa 0 zł do sieci księgarń

Bezpłatna wysyłka powyżej 149 zł

Gwarancja zadowolenia z zakupów

Tryb offline

Sztuczna inteligencja w zarządzaniu. Regulacja a konkurencja

Wydawca: Poltext
Data wydania: 27.09.2024
Typ okładki:miękka okładka
EAN: 9788381756402
Opis

Opis

Celem monografii jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: jakie są uwarunkowania stosowania sztucznej inteligencji zarówno w różnych sferach gospodarki, jak i życiu codziennym. Książka jest wynikiem głębokich interdyscyplinarnych studiów i przemyśleń autora, który dokonuje analizy prawa, orzecznictwa oraz innowacji regulacyjnych w wiodących technologicznie krajach świata. Stara się odpowiedzieć na pytanie: jakie są uwarunkowania stosowania sztucznej inteligencji zarówno w różnych sferach gospodarki, jak i życiu codziennym. Rozpatruje szczegółowe implikacje prawne od strony regulacji i konkurencyjności.

Wpierwszym rozdziale autor charakteryzuje ogólne tendencje dotyczące regulacji sztucznej inteligencji na świecie, przybliża problemy konkurencji regulacyjnej, porównując regulacje USA i UE. Rozdział drugi jest poświęcony zastosowaniom sztucznej inteligencji w najnowszych technologiach takich jak: blockchain, big data, zarządzanie danymi, bigtechy. Poruszone w nim zostały także zagadnienia AI i cyberbezpieczeństwa. W rozdziale trzecim autor analizuje problematykę zastosowania sztucznej inteligencji w branżach twórczych, przedstawia też szanse i zagrożenia związane z wykorzystaniem AI w relacji z prawami własności. W rozdziale czwartym czytelnik znajdzie omówienie nowego etapu rozwoju sztucznej inteligencji – generatywnej sztucznej inteligencji; autor zwraca też uwagę na zagrożenia związane z nielicencjonowanym używaniem ChatGPT. Problematyka ta jest rozpatrywana w przekroju: granic ochrony praw własności intelektualnej, potrzeby nowego spojrzenia na metawersum, szans i zagrożeń dla marketingu, nowych wyzwań dla zarządzania oraz zastosowań w sektorze publicznym, telekomunikacyjnym i finansowym. W ten sposób publikacja włącza się w dyskusję nad rolą generatywnej AI w życiu gospodarczym i społecznym. Ostatni rozdział przekierowuje uwagę czytelnika na kwestie regulacji dotyczących eksploracji tekstów i danych.

Ze względu na unikalny interdyscyplinarny charakter monografia może zwrócić uwagę szerokiego grona czytelników, choć przede wszystkim jest adresowana do osób zainteresowanych problemami regulacji prawnej sztucznej inteligencji.

Sztuczna inteligencja w zarządzaniu – Regulacja a konkurencja


Monografia Włodzimierza Szpringera to dogłębna analiza uwarunkowań stosowania sztucznej inteligencji w różnych sferach gospodarki oraz w życiu codziennym. Autor, bazując na interdyscyplinarnych badaniach, bada regulacje prawne oraz innowacje w wiodących technologicznie krajach, dostarczając cennych informacji na temat konkurencyjności w kontekście AI.



Dla kogo jest ta książka?


  • Pracownicy sektora technologicznego i innowacyjnego
  • Specjaliści zajmujący się regulacjami prawnymi
  • Studenci i badacze w dziedzinie prawa, technologii i zarządzania
  • Osoby zainteresowane wpływem sztucznej inteligencji na gospodarkę i społeczeństwo


Co zyskasz dzięki tej publikacji?


  • Wgląd w globalne tendencje regulacyjne dotyczące sztucznej inteligencji
  • Analizę porównawczą regulacji w USA i UE
  • Przykłady zastosowań AI w nowoczesnych technologiach, takich jak blockchain i big data
  • Wiedzę na temat implikacji prawnych związanych z konkurencyjnością w kontekście AI


Kluczowe tematy i obszary


  • Regulacje sztucznej inteligencji
  • Konkurencja regulacyjna
  • Zastosowania AI w technologii
  • Prawo i innowacje regulacyjne


O Autorze

Włodzimierz Szpringer to ekspert w dziedzinie prawa i technologii, który łączy wiedzę z zakresu regulacji z praktycznymi zastosowaniami sztucznej inteligencji. Jego prace koncentrują się na analizie wpływu innowacji na konkurencyjność i regulacje prawne.



O Wydawcy

Poltext to renomowane wydawnictwo specjalizujące się w publikacjach z zakresu nauk społecznych, prawa oraz technologii. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, Poltext dostarcza czytelnikom wartościowe i aktualne treści, które wspierają rozwój wiedzy i umiejętności w różnych dziedzinach.



Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktu
MT Biznes Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 118
02-230 Warszawa
handlowy@mtbiznes.pl
665055813
Recenzje

Recenzje

Produkt nie ma jeszcze recenzji.

Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.

Nasza cena:68,96 złCena sugerowana przez wydawcę: 87,00 zł
Wysyłamy w 24h
Dostawa do księgarni
0 zł
Sprawdź koszt dostawy
  • accessible