Dostawa 0 zł do sieci księgarń

Bezpłatna wysyłka powyżej 149 zł

Gwarancja zadowolenia z zakupów

Tryb offline

Jak pokochać centra handlowe

Wydawca: Wielka Litera
Data wydania: 02.11.2016
Typ okładki:twarda okładka
EAN: 9788380321281
Opis

Opis

"Jak pokochać centra handlowe" to przede wszystkim surowy obraz codzienności umęczonej i wypartej, opisanej z wielkim literackim kunsztem. Ten tekst jest surowy, matowy, chirurgiczny jak Haneke. Opisuje rzeczy, które u Jolanty Brach-Czainy nazywają się "krzątactwem", zakupy, pranie, przeglądanie się w lustrze, wybieranie odzieży. Zazdroszczę Natalii, że wpadła na pomysł opisania tego wszystkiego przez pryzmat wizyt w centrach handlowych, które uważamy za coś nieważnego i wstydliwego. Opisanie nieopisanego i uniwersalnego jest prawdziwym zadaniem literatury i to zadanie zostało w tym tekście spełnione. Jeśli jesteście osobami, które wiedzą jak to jest obserwować rzeczywistość znad kartonowego kubka z tanią kawą w Tesco, ta książka jest dla Was. - MAŁGORZATA HALBER

Depresyjna mieszkanka przedmieść Warszawy. Przedstawicielka pokolenia umów śmieciowych. Bywalczyni supermarketów. Młoda żona i - niedługo - matka. Bohaterka "Jak pokochać centra handlowe" to kobieta, w jakiej przejrzeć może się wielu z nas.

Mimo braku stałego zatrudnienia i prawa do urlopu macierzyńskiego decyduje się na dziecko. I odkrywa, że na to, co przychodzi po porodzie, nikt jej nie przygotował. Tej gigantycznej zmiany trzeba doświadczyć na sobie. Ona jej doświadcza bardzo boleśnie. Macierzyństwo okazuje się wyzwaniem, któremu trudno podołać. Niepojętą konfrontacją z własnym ciałem i kulturowymi nakazami. Rozprawą ze swoim dotychczasowym życiem. Jak można sobie z tym poradzić? Czy głęboka depresja poporodowa to jedyne tabu, z którym trzeba się zmierzyć?

"Prawo jest relatywnie łagodne dla dzieciobójczyń, jednak nie jest dla nich łagodna opinia publiczna. Wyznanie matki niemowlęcia, płaczącego szóstą godzinę przez ząbkowanie lub kolkę, że ma myśli o wyrzuceniu zawiniątka przez okno, wciąż pozostaje w sferze tabu." - tłumaczy autorka książki. I sama to tabu przełamuje - po raz pierwszy tak dojrzałym literacko, doniosłym głosem. Głosem, którego nie można zapomnieć. "Jak pokochać centra handlowe" to także mocny i realistyczny obraz współczesnej Polski widzianej oczami młodych ludzi wchodzących w dorosłość. To opis polskich przedmieść, codziennej pracy i obowiązków. Działający jak uderzenie pięścią manifest pokolenia prekariatu.

Debiut literacki Natalii Fiedorczuk to opowieść o kobiecym doświadczeniu, jakiej w Polsce jeszcze nie było. Bezkompromisowa, mądra, do bólu prawdziwa.

Jak pokochać centra handlowe – Odkryj codzienność w nowym świetle


„Jak pokochać centra handlowe” to literacka podróż, która z niezwykłą precyzją ukazuje surowy obraz codzienności, pełen emocji i refleksji. Natalia Fiedorczuk, w swoim dziele, wprowadza nas w świat, który na pierwszy rzut oka wydaje się banalny, ale w rzeczywistości skrywa głębokie prawdy o życiu współczesnych ludzi.



Dla kogo jest ta książka?


  • Miłośnicy literatury pięknej
  • Osoby poszukujące głębszych refleksji na temat codzienności
  • Bywalcy centrów handlowych, którzy chcą spojrzeć na nie z innej perspektywy
  • Osoby z pokolenia umów śmieciowych, które odnajdą w bohaterce swoje własne doświadczenia


Co zyskasz dzięki tej publikacji?


  • Nowe spojrzenie na codzienne życie i jego rutynę
  • Refleksję nad konsumpcjonizmem i jego wpływem na nasze emocje
  • Literacką przyjemność z lektury, która łączy w sobie realizm z głęboką analizą
  • Możliwość identyfikacji z bohaterką i jej zmaganiami w świecie pełnym zakupów i obowiązków


Kluczowe tematy i obszary


  • Codzienność i rutyna życia w przedmieściach
  • Konsumpcjonizm i jego wpływ na psychikę
  • Relacje międzyludzkie w kontekście zakupów i centrów handlowych
  • Refleksja nad rolą kobiet w społeczeństwie


O Autorze

Natalia Fiedorczuk to utalentowana pisarka, która w swoich dziełach porusza ważne tematy społeczne i psychologiczne. Jej twórczość charakteryzuje się głęboką analizą codzienności oraz umiejętnością dostrzegania detali, które umykają w zgiełku życia.



O Wydawcy

Wielka Litera to renomowane wydawnictwo, które specjalizuje się w publikacji literatury pięknej oraz książek poruszających ważne tematy społeczne. Dzięki starannie wyselekcjonowanym tytułom, Wielka Litera zdobyła uznanie wśród czytelników i krytyków literackich.



Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktu
Wielka Litera sp. z o.o.
Wiertnicza 36
02-952 Warszawa
dystrybucja@wielkalitera.pl
+22 252 47 52
Recenzje

Recenzje

Produkt nie ma jeszcze recenzji.

Zamieszczenie recenzji nie wymaga logowania. Sklep nie prowadzi weryfikacji, czy autorzy recenzji nabyli lub użytkowali dany produkt.

Nasza cena:27,80 złCena sugerowana przez wydawcę: 36,90 zł
Produkt niedostępny
Dostawa do księgarni
0 zł
Sprawdź koszt dostawy

Inni kupili również

  • accessible